• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bokat en Hobby T500 GFSC

F

F.d. 7380

Guest
Någon som känner till Caravan Hubers i Hamminkeln? Finns det något annat sätt att betala "kontant" förutom kontanter? Då en banköverföring inte hinner göras då vi kommer ner på en fredag 23/9.

F

F.d. 16416

Guest
Sv: Bokat en Hobby T500 GFSC

Fel svar...såg inte att det gällde utlandet, så tog bort det!

Istället....ta upp frågan med din bank.

Roadglider

Senast redigerad av en moderator:

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025

Jag köpte min husbil där. Om du inte tar banköverföring så då är det nog bara kontanter som gäller. Bankomatuttag kunde bara göras med små uttag (minns inte hur låga beloppen och tiden var) Jag gjorde en banköverföring på en fredag (expressöverföring) på måndagen kom pengarna. Det hade gått fortare att åka hem med tåg och hämta dem.
Lycka till

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Jag förberede banken här hemma innan jag åkte ner. Ungefärligt belopp, säljarens bankuppgifter etc. Väl nere så ringde jag bara till banken och sa vilket belopp vi kommit fram till. De gjorde då överföringen o faxade underlag till säljare o säljarens bank.
Så allt var klart på några timmar.

F

F.d. 55256

Guest

Vet du summan går det bra med en postväxel. Tala med din bank och be dom fixa det. För säkerhets skull kontakta säljaren och tala om att du vill betala med postväxel ifall de har synpunkter. De borde vara vana vid denna betalningsform.
Ove.G

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025

När jag pratade med banken om postväxel. Sa de att alla banker inte tar emot dem. Men de visste inte vilka som tar emot dem.
Ha det

F

F.d. 7380

Guest

Tack för Ert svar. Vilket intryck fick Ni av företaget och Frank Hubers? Lite viktigt kanske då han vill att beloppet skall vara inbetalt på kontot till ferdag 23/9 då vi skall hämta husbilen. Men det känns ju lite vanskligt då vi inte har provkört och gått igenom den.

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025

Jag fick ett bra bemötande.Vi stod parkerade på deras gård. Men var ganska ivrig att få betalt (det tog några dagar med banköverföringen) Så han sa att nu måste han snart sälja den till någon annan. Lyckades pruta litegrann. Tror det var ca 9000kr. Bilen kostade 130000kr. Jag skulle personligen inte köpa en bil osett och inte sätta in något förskott. Säljer de bilen så finns andra och jag tror inte att försäljningen är speciellt hög denna årstid.
Samt att det är bättre läge att pruta om man inte visar sig för intresserad.
Lycka till

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Banken kan göra expressöverföring av pengarna, kostar lite extra, men tar bara 1-2 timmar! :)

Toppen