• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Boka på Rügen?

Herbert

HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
2858
Medlemskap
2024
Hallå där! Vi är tre vuxna och tre barn som ska bege oss till Rügen v32-33.
Det är vår första sommar med husbil och är därför lite osäkra på lagom dagsetapper.
Vill därför inte boka plaster i förväg. Är vi tokiga som chansar på att det finns plats när vi kommer fram?/Herbert(Numera Örnen)

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Boka på Rügen?

Det finns så mycket ställplatser i Tyskland/Rügen så det behövs inte .

Du har en innan Shelltappen på högersidan när ni kommer in i Binz .

Sen så se upp med dom kullerstensvägarna som finns på vissa ställen och det är ca 10km/h som är lämplig , man missar dom kanske 1 gång sen är man vaken med blicken .

Läs även detta inlägget/tråden : http://www.husbilsklubben.se/forums/t34270/

F

F.d. 483

Guest
Sv: Boka på Rügen?

Hej!

Vi var på Rügen förra sommaren och bodde då på campingplatser. Vi hade inte heller bestämt resrutten i förväg utan ringde och bokade/kollade om det fanns plats allt eftersom. Det var någon camping som hade fullt, annars fick vi plats där vi ville. Men för säkerhets skull, så ring gärna innan ni kommer fram till respektive ställe. Lite trist att behöva vända om och leta vidare. Tänk på också att de flesta campingar har lunchstängt några timmar mitt på dagen.

Trevlig resa!

Senast redigerad av en moderator:
Toppen