• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bohus Malmön

sm6dtg

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9159
Medlemskap
2022
Hej! Vi var på Bohus Malmön för ca en vecka sedan. Vi har varit där många gånger tidigare, nu fick vi tillsägelse av en äldre dam med 2 stycken "livvakter"
en stor kraftig gosse i 25 års åldern samt en ung tjej i 20 års åldern.
All Camping är förbjuden på ön, vi får nog sätta upp våra förbudsskyltar igen sade hon. Till saken hör att det för några år sedan fanns skyltar uppe vid Draget med förbud för övernattning, husbil klass 2 husvagn m.m. Dessa togs bort och allt var frid och fröjd igen. Sedan fick vi Stallebrotten som ställplats, var där och kollade, inte en husbil så långt ögat nådde. även på Draget var det tomt.
Så min fråga är, är det slut med Bohus Malmön för oss husbilsägare mitt i sommaren? Har kollat att det föreligger Campingförbud under tiden 15 juni-15aug
Det har troligen alltid varit så i Sotenäs kommun, är hela kusten stoppad för oss icke båtburna då många tidigare båtägare numera kör husbil. Skall vi stillatigande axeptera tekniska kontorens förvridna åsikter om en fritidssyselsättning som många Svenskar har annamat i dag?
73 de Leif

sm6dtg

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9159
Medlemskap
2022
Sv: Bohus Malmön

Är ställplatsen vid Stallebrotten borta nu då? Vi fick ju tillstånd av kommunen att stå där, Kingen och Postis va ju där och dokumenterade detta.
Det var förbjudet att stå vid Guleskären tidigare men sen kom en betalbar ställplats A 165:- natt, då gick det fint att stå där. Allt som är gratis i Sverige är förbjudet. Tycker dock att båtlivet oxo är en form av Camping, har campat mycket i båt i mina dar.
73 de Leif
PS Har haft husbil i 25 år......

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Stallebrottet kulturproduktion har bildats för att skapa unik spelplats för teater, konserter och andra publika evenemang på Malmön i Bohuslän. Navet i detta arbete är föreställningen Stenriket som planeras ha premiär under sommaren 2015.

image.jpg

sm6dtg

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9159
Medlemskap
2022

Ok knarrevik, tack för fin bild. Det är dock inte på "våran" ställplats som denna teater är belägen. Har kollat detta. Vår ställplats vid Stallebrotten är helt orörd.
Samma som den alltid varit. Den nya teatern ligger högst upp på infarten till den väg (grus) som leder ner till Stallebrottens ställplats, samma namn. Men på helt olika plats. Så tror eller hoppas att det inte beror på denna nya teaterera som har blockerat våra besök på ön.
73 de Leif

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Ett förtydligande om campingförbudet 15/6 - 15/8 på Bohus Malmön.
Bennie

Bilagor

• Karta+Campingförbud_redigerad-1 (1).jpg
    Karta+Campingförbud_redigerad-1 (1).jpg
    185,7 KB · Visningar: 77
Toppen