• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bogserögla fram Niesmann

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025
Behövde använda mon bogserögla fram nyligen. Till min förvåning alldeles för kort. Har kontaktat min säljare om detta men i vanlig ordning inget svar. Finns säkert att köpa löst men undrar bara hur många har koll på att rätt ögla är med bilen ni som har helintregerade bilar.
Ytterligare en miss på Niesmann

Master

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2025
Sv: Bogserögla fram

Har för länge sedan upptäckt att bogseröglan till min Arto är för kort. Fästöglan hamnar innanför frontspoilern viket innebär att risken är stor att spoilern spricker vid en bogsering.

Jag fick tag på en bogserögla till en Volvo V 70 och den är dubbelt så lång vilket innebär att öglan hamnar utanför spoilern.

Kenneth

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Kan det vara så illa att Niesmann levererar med kort ögla
Na hade jag som tur är inte kört fast utan skulle dra ut en fyrhjuling som kört fast i skogen å då hade det varit lättare att använda frontöglan men det fick bli dragkroken istället.

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Tack för tipset om passande dragögla Master. Kollade den som jag har till min V60 o den passar också.
Nu till det bedrövligt dåliga lösningen. Hålet i fronten centrerar inte med fästhålet. Har haft bilen sedan ny så några skador har aldrig förekommit. Vad ska man säga...... premiumbil:rolleyes:

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Bogserögla fram Niesmann

Vi liksom många fler körde fast på Niesmannklubbens usla område på Elmia för ett par år sedan. Traktorn drog loss ett flertal av oss utan att det nämndes något om problem med öglorna. Vår funkade iaf utmärkt.

Toppen