• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bodelsladdare

F

F.d. 50245

Guest
Hej min laddare till bodelen har lagt av,det är en NORDELETTRONICA mod. NE 143 som sitter i min Miller/Fiat 2009, Någon som vet var jag kan köpa en sådan eller ersätta den med?
Mvh Conny

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Bodelsladdare

Hejsan, det beror mycket på hur den är ihopkopplad med, och hur "intelligent" elblocket är som sköter om kontroll och fördelning av strömmen m.m.
Det vanligaste och ofta bästa för batterierna om det funkar, är nog att ersätta originalladdaren med en Ctek eller Waeco laddare i storlek mellan 15 till 25 Amp.
Men lite mätning och koll av elschemat behövs först.

M.v.h. JANKRO.

F

F.d. 50245

Guest

Tack för tipsen!
Träffade en kunnig person i måndags som kunde hjälpa mej med en reservdel till min laddare,jag lödde dit denna sedan fungerade den ferfekt.
Mvh Conny

tiove

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
17124
Medlemskap
2025

Hej
Vad var det för fel på din laddare?
Jag har en ne 186 från Nordelettronica som inte funkar.
Enheten är svart,spänning in OK spänning ut saknas, säkringen är hel på enheten.
Är det någon vet vad som är fel.
Ove

tony o nette

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2026
Re: Sv: Bodelsladdare

Hej
Vad var det för fel på din laddare?
Jag har en ne 186 från Nordelettronica som inte funkar.
Enheten är svart,spänning in OK spänning ut saknas, säkringen är hel på enheten.
Är det någon vet vad som är fel.
Ove

Troligen så har du haft den i kopplad för länge på ett batteri som inte är okej.
Laddaren har då gått sönder.

Du kan ersätta den med annan laddare om du inte hittar någon ny.
Tror att det finns nya sådana i england.
A and N Caravan Services : Nordelettronica Battery Charger repairs for

Här kan du läsa mera.
http://www.husbilsklubben.se/forums/t87051/
Du kan även söka här på forumet på NE186 och NE143 och Nordelecttronica så hittar du mer info.

//Tony

Toppen