• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bodelsbatteriet laddas ej!

KABEOla

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
19121
Medlemskap
2025
Jag var i fjällen nu och körde ALDE-pannan på både el (via elverk) och gas samtidigt!
Efter 3 dygn sjönk laddningen i bodelsbatteriet till ca 10,1 vilket förorsakade att det ej gick att få igång pannan på gas.
Jag köde också mitt elverk Kipor 2600 2 kvällar utan att bodelsbatteriet laddades. Det verkade också som att pannan gick på el som den skulle.
Kan det vara något fel på laddaren. Solcellen verkar generera ström fast det var nog lite eftersom det var mulet. Bilbatteriet verkar vara fulladdat. När jag kör hem bilen laddas bodelsbatteriet!

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Sv: Bodelsbatteriet laddas ej!

Hur många kW var aldepannan inställd på? Det kanske inte fanns tillräckligt med ström över för att ladda batterierna om pannan t e x drog 2 kW kontinuerligt.

ÄLG1

FD HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021

Lite ljus,kylskåp ock tv-tittande + Alde,så är
förbrukningen högre än vad Elvärket ger.

Då blir inget över till ladning inte :wideeyed:

KABEOla

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
19121
Medlemskap
2025

Batteriet laddas inte med 230v eluttag heller så det är inte något fel på elverket som ger 2300 w kontinuerlig drift.
Troligtvis har något hänt med laddaren så nu blir det verkstan o reklamation och garantianspråk.
/Ola

KABEOla

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
19121
Medlemskap
2025

Tror inte att elverket är för svagt för då ska elverket lösa ut.
Har kört med liknande belastningar tidigare utan problem.
/Ola

Toppen