• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bodelsbatteri

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.857
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
KEPWORTH Litiumbatteri 12V 100Ah Bluetooth LiFePO4 https://amzn.eu/d/bevHe5j
Jag har köpt två stycken KepWorth enligt ovanstående länk. Tyvärr har min Calira inget Li-läge, men har installerat Victron solcellsladdare och hoppas den inbyggda BMSen sköter om batterierna. Har en resa nästa vecka då jag ska testa mer.
Den medföljande appen (ikonen ser ut som en elefant) är rätt värdelös, jag installerade istället XiaoxiangBMS med en ikon av ett liggande stapeldiagram. Där kan man göra alla inställningar av parametrarna.
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
1.006
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Jag har köpt två stycken KepWorth enligt ovanstående länk. Tyvärr har min Calira inget Li-läge, men har installerat Victron solcellsladdare och hoppas den inbyggda BMSen sköter om batterierna. Har en resa nästa vecka då jag ska testa mer.
Den medföljande appen (ikonen ser ut som en elefant) är rätt värdelös, jag installerade istället XiaoxiangBMS med en ikon av ett liggande stapeldiagram. Där kan man göra alla inställningar av parametrarna.
Jag kör "elefantappen" och tycker det verkar gå att justera de flesta/alla viktiga parametrar. Men jag fick bråka med supporten för att få inloggningsuppgifter som funkar
 
Toppen