• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bodelsbatteri i Dethleffs Magic Edition 2013

Wicke 48

FD HBK Medlem
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
15288
Medlemskap
2023
Finns det någon vänlig själ, som kan förklara för en nybörjare hur man kommer åt batteriet som sitter under passagerarstolen i husbilen. Jag misstänker att det redan är dax att sätta dit ett nytt. Om det är möjligt att sätta dit två stycken så vore det bra. Någon som vet ?

Mvh. Wicke

Ronny P

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
13439
Medlemskap
2025
Sv: Bodelsbatteri i Dethleffs Magic Edition 2013

6 st insexskruvar om jag inte är helt ute å cyklar !!

Så är det iaf på min Dethleffs, men å andra sidan den är många år äldre..

Men ska du redan byta på en 2013 ? verkar ju märkligt ? eller ?
Erfarenheter någon ?

Bernt-00

FD HBK Medlem
Kommun
Hallsberg
HBK-Nr
14075
Medlemskap
2022

Är det inte gångjärn i fram eller bak på stolunderedet så det är bara att tippa stolen så batterina blir frilagda? Det behövs ju bara två bultar för fastsättning från tippläget.

F

F.d. 52908

Guest

Hej. Utöver batteriet som finns under passagerarstolen har jag placerar två batteri under soffan bakom passagerarstolen och parallellkopplat med startkablar som blir ca en meter långa. Min bil är en T6511.
/sören

100kurt

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
10539
Medlemskap
2025

Ta bort sex stycken insex skruvar till stolunderredet.sedan finns det plats för två batterier i hållaren. Har nu monterat mina i min Magic Edition 2014.

Toppen