• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bo i husbilen

F

F.d. 52945

Guest
Jaha, då var man tillbaka med sitt boende i husbilen igen efter en vecka hos sonen i byn.
Husbilen har varit inne hos säljaren för att kompleteras med x-tra bodelsbatteri, dieselvärmare, backkamera och ett kombilarm som tar både inbrott/narkos/gaslarm.
Vi får väl tycka att det gått väldigt bra att bo i "kompaktliving" så här långt iaf, men det gäller att ha struktur på ordningen i detta lilla format, vi tror att det nog är mest våra vänner och anhöriga som "oroar" sej för hur vi kan bo så här trångt och det är klart när de kommer på besök så är vi ju 2 st pers till och det är väl då de funderar men inte vi...
Nåväl, nästa vecka skriver vi kontrakt med fastighetsbolaget till vår kommande nya lägenhet som blir klar den förste April...jag tror och hoppas att vi orkar bo i husbilen tills dess!

Ha de!
//Pilot:)

Bilagor

• nya husbilen.JPG
    nya husbilen.JPG
    175,2 KB · Visningar: 17
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Bo i husbilen

Jodå, det är helt ok som det känns nu, din h-bil e ju lite större Kejo..

Mvh
//Pilot:)

Roffe1

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Hej Pilot!

Ser att ni har bytt hb (grattis till den) ska ni bo i den i vinter? Har den Alde panna , vattenburen golvvärme o dubbelgolv? annars går det ju inte bo i den när det blir kallt har jag läst :D

Hade gött.

ps är det inte dax att byta användarnamn nu? för det är väl en Burstner? ds

Senast ändrad:
F

F.d. 52945

Guest

Hej Pilot!

Ser att ni har bytt hb (grattis till den) ska ni bo i den i vinter? Har den Alde panna , vattenburen golvvärme o dubbelgolv? annars går det ju inte bo i den när det blir kallt har jag läst :D

Hade gött.

ps är det inte dax att byta användarnamn nu? för det är väl en Burstner? ds

Hej Roffe1!

He,he ja vilket tjat om vad som är vinterbil här på forumet emellanåt, för det är nog det du menar...
Nej, vi har inte vattenburet värmesystem, vi har elektriskt värmegolv vad jag förstår på halva och dubbelgolv på andra halvan iövrigt kallar försäljaren den för "vinteranpassad"
typ uppvärmd gråtank, uppvärmt spillvattenrör i övrigt är det en Truma kombi 6e panna som sitter i bilen och det i hop med det andra blir det säkert skitbra, jag är inte orolig för vintern som vi förmodligen kommer att möta i denna husbil!

Jag har funderat på namnbyte men väntar ett tag till, vi får väl se!

Ha de,
Pilot;)

Roffe1

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Helt rätt du förstod ironin i mitt inlägg :twitcy: Jag har en bil som har exakt samma utrustning som din och vi har faktiskt bott i nära -20 grader utan några som helst problem som t ex att fläkten skulle behöva gå på max för att hålla temperaturen. Har inte ens något vintertäcke men medger att det inte hade varit helt fel för att få jämnare temperatur i hela bilen ;)

Hälsningar

F

F.d. 52945

Guest

Hej Roffe!

Då sticker vi ut hakan igen, det du säger bevisar ju helt klart att det inte är enbart vissa märken som är anpassade till vinterns husbilsanvändande, kul att det inte bara är jag som tycker detta!
;)
//Pilot

F

F.d. 1470

Guest

Evighetsdiskussionen igång igen. Och återigen jämför vi äpplen och päron.

Extremjämförelsen: stå med husvagn med elektriskt uppvärmt golv och externa tankar på camping kontra fricampa på vintern. Det ena helt OK, det andra i princip omöjligt i större utsträckning.

Applicera på husbilar och tänk även på hur du håller värmen i hela bilen när du kör till fjällen och saken blir lite mer komplicerad än vad många säljare säger.

Skrivet bara för att hjälpa många oerfarna vinterfricampare så att de inte köper allt försäljningsnack som förekommer om vintertålighet.

Senast redigerad av en moderator:

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Det beror på hur stra krav man har på boendet på vintern när jag växte upp i början på 40- talet och mann satte sig bredvig ved kaminen så var det varm o skönt men iandra hörnet var det kallt men det gick det med men jag vill inte uppleva det i dag därför har jag vatten buren värme med vatten buren golv värmme det blir lite behagliggare på det viset.

F

F.d. 50036

Guest

Hej "Pilot"

Jag lämnar ämnet med att säga att vi var i Svanshall i helgen igen. När vi kom på kvällen var det bara en plats kvar men det räckte ju för oss. Nu hade vi båda våra barn med och åt en fantastisk middag på hamnkrogen. Den måste ni pröva!

Det var kul att träffa er hoppas vi träffas efter vägarna igen, kommer ni till Uddevalla får ni slå en pling.

Ha det gott mvh Torbjörn & Annica :):):)

F

F.d. 52945

Guest

Hej "Pilot"

Jag lämnar ämnet med att säga att vi var i Svanshall i helgen igen. När vi kom på kvällen var det bara en plats kvar men det räckte ju för oss. Nu hade vi båda våra barn med och åt en fantastisk middag på hamnkrogen. Den måste ni pröva!

Det var kul att träffa er hoppas vi träffas efter vägarna igen, kommer ni till Uddevalla får ni slå en pling.

Ha det gott mvh Torbjörn & Annica :):):)

Hej Vänner!

Och tack så mycket för senast, kul att ni fattat tycke för "södern" och Svanshall!
Jo, nästa gång vi åker dit skall vi testa krogen jag lovar och hoppas att ni kommer dit så vi får språkas vid lite mera, jag sänder lite mail då och då om var vi tänker åka!

Ha de!
/Arne och Tiina:)

Toppen