• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Blocket-bluff!

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.983
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Hur upptäckte du det?

Sverige är förmodligen det lättaste landet i hela världen när det gäller möjligheten till att få fram och kunna använda andras personuppgifter.

När jag var barn fick jag lära mig att dom 4 sista i personnummret fick man inte dela ut till kleti och pleti. Idag tar det några sekunder att få fram dessa uppgifter på vem som helst.
 

sandstroem

HBK Medlem
Inlägg
342
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12388
Medlemskap
2024
En stilla undran är hur de valt ut just er, är det slumpvis bara? Eller har ni varit i kontakt med förmedlingsfirmor för en eventuell försäljning, bara en tanke.
Hälsningar
Peter
 

Svahnarna

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Aneby
HBK-Nr
177
Medlemskap
2024
Hur upptäckte du det?

Sverige är förmodligen det lättaste landet i hela världen när det gäller möjligheten till att få fram och kunna använda andras personuppgifter.

När jag var barn fick jag lära mig att dom 4 sista i personnummret fick man inte dela ut till kleti och pleti. Idag tar det några sekunder att få fram dessa uppgifter på vem som helst.
Det var flera personer som ringde och misstänkte annonsen var falsk. Hyggligt att varna! Man kan bara hoppas att ingen gått på det och betalat handpenningen han ville ha
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.151
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Som jag ser det så finns det många annonser på blocket som kan vara bedrägliga..
Jag hittade en fin motorseglare som jag blev intresserad av.... Och priset var i mina ögon billigt..
Så jag svarade på annonsen... Dagar... veckor gick utan svar. Jag lyckades också hitta säljarens telefonnumret på nätet... Men ingen svarade där heller..
Så jag lät tiden gå... Annonsen var kvar... Men en dag var den borta.... Och några svar fick jag aldrig..
 

Labbelurv

HBK Medlem
Inlägg
45
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
21555
Medlemskap
2024
På Blocket finns sedan länge en annons på en Nauticat 33 där bilden är min båt tagen ur ett tidningsreportage (frugan och sonen är taskigt retuscherade). Det konstiga är att vi är flera som försökt få mera info men säljaren återkommer aldrig. Varför lägga ut en fejk annons om man inte ens hör av sig till intresserade?
 

Bilagor

  • FE31A57B-403C-42D2-8E43-938F50FA9287.png
    FE31A57B-403C-42D2-8E43-938F50FA9287.png
    3 MB · Visningar: 53
Toppen