• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Blinkersrelä till Renault Master Dci120 2008

bojon

HBK Medlem
Kommun
Enköping
HBK-Nr
617
Medlemskap
2025
Hej.

Jag har en fråga som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med. Tänker byta ut min befintliga blinkerslampor till LED (ej av strömbesparande skäl utan livslängden). Leverantören rekommenderar att byta ut det mekaniska reläet till ett elektroniskt sådant. Jag undrar nu om någon i klubben vet vart jag söka efter detta relä. Har letat efter elschema men utan tur.

Tack på förhand
Bosse

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Blinkersrelä till Renault Master Dci120 2008

Hej, Biltema har faktiskt några varianter av blinkreläer anpassade för LED lampor, kanske något av dem passar.

Lycka till. JANKRO.

bojon

HBK Medlem
Kommun
Enköping
HBK-Nr
617
Medlemskap
2025

Hej JANKRO!

Tack för tipset om Biltema. Jag kanske uttryckte mig oklart, undrar var reläet fysiskt sitter i under instrumentpanelen. Har försökt att lyssna respektive känt på de reläer som sitter i under instrumentpanelen men ej lyckats detektera vilket det är.

Hälsningar
Bosse

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hej JANKRO!

Tack för tipset om Biltema. Jag kanske uttryckte mig oklart, undrar var reläet fysiskt sitter i under instrumentpanelen. Har försökt att lyssna respektive känt på de reläer som sitter i under instrumentpanelen men ej lyckats detektera vilket det är.
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aha, så det kan bli :D. Hoppas du kanske kan ha nytta av min missuppfattning i alla fall.
Lycka till med detektivarbetet.

JANKRO.

bojon

HBK Medlem
Kommun
Enköping
HBK-Nr
617
Medlemskap
2025

Hej. Då blev man varse om att tiden då reläerna kunde bytas ut är förbi. Då återstår det endast att sätta ett motstånd på respektive LED-lampa (blinkers). Tack för informationen och tipset! Hälsningar Bosse

Toppen