• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Blinkande/flashande backlampa

benndix

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Jag var på ett köpcentrum häromdagen och "fetmerca" med dubbla backlampor backade ut från en P-ficka, det ena backlyset blinkade/flashade. Min fråga är är det en Mercaspecial eller kan ma köpa någon typ av speciallampa och ersätta befintlig backlampa och var finns de i såfall. Har man en sån lampa plus en lampa med varningsljud som Biltema och Jula säljer så är man ganska klar till omgivningen vad man håller på med.

F

F.d. 25038

Guest
Sv: Blinkande/flashande backlampa

Hej fanns det inte en fet audi med nåt liknade fast på bromsljuset för autoban ? rätt kaxit faktist
problemet med ljud kan vara om man måste lämna typ camping mitt i natten ?!

Senast redigerad av en moderator:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Blinkande/flashande backlampa

Jag var på ett köpcentrum häromdagen och "fetmerca" med dubbla backlampor backade ut från en P-ficka, det ena backlyset blinkade/flashade. Min fråga är är det en Mercaspecial eller kan ma köpa någon typ av speciallampa och ersätta befintlig backlampa och var finns de i såfall. Har man en sån lampa plus en lampa med varningsljud som Biltema och Jula säljer så är man ganska klar till omgivningen vad man håller på med.

Det är lite olika på dom nya bilarna Volvo XC60 har bla att om man bromsar hårt så tänds varningsblinkersen medans en del har pulserande bromsljus .

När det gäller Mercan så kan jag inte se en annan anledning till att det skall uppmärksammas att man backar när blinket ges , Merca har även kurvljus i fram = att om man ex. svänger vänster i en korsning så tänds dimljuset på vänstersidan en stund , samma sak om man svänger höger fast då med höger dimljus .

Toppen