• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bli blodgivare

F

F.d. 15776

Guest
Vi är många som behöver blod ofta, och det är brist på blodgivare. Bli blodgivare och du gör en stor insats. Själv behöver jag blodtransfusion varannan vecka på grund av en blodsjukdom.
På grund av sjukdomen lär det inte bli några längre resor med husbilen i sommar.

Bengt

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Sv: Bli blodgivare

Vi är många som behöver blod ofta, och det är brist på blodgivare. Bli blodgivare och du gör en stor insats. Själv behöver jag blodtransfusion varannan vecka på grund av en blodsjukdom.
På grund av sjukdomen lär det inte bli några längre resor med husbilen i sommar.

Bengt

Rolf lämnar sedan många år tillbaka,

Jag får tyvärr inte lämna

K

Kurt & Birgitta

Guest

jag har varit blodgivare i många år,tappat över 100 gånger men efter pension fick jag in te fortsätta varför? Alla värden var bra.

Leif-143

FD HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
143
Medlemskap
2021

jag var blodgivare förut, och det var det bästa (och skönaste jag gjort, man var som pånyttfödd efteråt)
men pga medicinering får jag tyvärr inte lämna mer. ...

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Jag har passerat +60st "lämningar", målet är 100st & sedan öka! :msn_smiley:

Åren i USA inte medräknade, där fick jag lämna varannan månad...

Att det skall behövas kampanjer/tjöta på Svenskt folk för att lämna blod?
Själv har jag donerat x-tra även till komplexa operationer i Sv.

Känns bra i hjärtat + alltid trevligt att få ett tackbrev från överläkarna på Sahlgrenska.

Se så... Ta er nu tid till att bistå en medmänniska på ett alldeles förträffligt vis, ge blod!

Mvh. Magnus

Monaco

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
6560
Medlemskap
2025

Både jag och Erik har lämnat blod, jag dessutom plasma men underliga är vår herres vägar och nu är det så att läkarna ger och dom tar...... "meducin" gör att vi nu mer är diskvaliserade båda två. Sorry!

vitaby

FD HBK Medlem
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
2521
Medlemskap
2021

Hej

Min man och jag har varit blodgivare i många år.
Sen fick min man problem med blodtrycket och fick medicinera. Då fick han inte lämna mer.
Själv fortsatte jag, men tvingades sluta när jag fyllt 65 år. Då var jag för "gammal", enligt bestämmelserna!
Trots att jag var pigg som en nötkärna och hade bra blodvärde!!
Det hjälpte inte att be om att få fortsätta, trots att jag försökte!

Det är mer än 4 år sen nu. Tänk så mycket blod jag kunnat lämna under dessa år, bara jag fått lov!

Ha det bra alla husbilsägare!

Karin i Vitaby

Regent

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027

:msn_smiley:Hei.

I Norge har de innsett at vi 65åringer har mye blod igjen :) og lar oss gi blod
til vi har fylt 70 år.

Hilsen Atle

F

F.d. 55370

Guest

Bengt
Jag lämnar regelbundet B+:msn_laugh:

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Jag ( Lovisa ) försökte bli blodgivare av A- men det funkade inte, har för hala vener. Och svårt att sticka. Osis! Nu är jag viktopererad och har haft både för lågt HB och för lågt järn. Så inget blod från mig. Sorry!

/Lovisa

F

F.d. 53149

Guest

Självklart givare...så länge man kan.
Att man dessutom får en liten betald
paus ifrån jobbet också gör ju inte
saken sämre!

/Mariarne

Toppen