• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Blev lite besviken

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025
Har haft ett par nya husbilar under åren Alla år inbytta hos handlare men eftersom jag är lite pryltokig så brukar jag utrusta dom lite extra. Ofta blir det kanske frågor hur man tänkt sig eller hur något fungerar. Nya ägarna har fått mitt telenr av nya handlaren med mitt medgivande om dom hade några frågor mm om bilen. Det har aldrig varit problem men igår blev jag uppringd om köparen till min sista bil. Han började lugnt och sansat och t.o.m frågade helt dumma frågor om ditt o datt men jag svarade på dom ändå. Till slut kom vi in på en diskussion om hur bilen skulle vara extra utrustad mm. Vi hade olika åsikter om det men till slut bad han mig att DRA ÅT HELVETE och slängde på luren. Aldrig mera svar till honom igen om bilen. Kanske skall svara honom likadant om han mot förmodan ringer igen. Blev lite besviken.
Efter som missuppfattning har förekommit och jag bytt bil flera gånger så är min sista bil en HOBBY
Affezell

Senast ändrad:

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025
Sv: Blev lite besviken

Jadu konstiga saker hända.
Har en jobbarkompis som är intresserad av vår bil. Men man undrar om det skulle fungera att sälja till en kompis. Ett evigt frågande o support om ditt o datt.
Men när man lämnar på en firma så ska man nog inte vara för snäll. Annars finns risk att det blir som för dig. Hur som helst så är det tråkig med obildat folk.

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Under de gångna dryga trettio åren har jag sålt 8 husbilar privat, varav två till nära bekanta. Visst får man räkna med lite frågor och vara beredd på en del support, men inget som på något vis varit betungande.
Jag kanske har haft tur, men man får väl vara lite kräsen när man väljer vem man skall sälja till. Hellre gå ner i pris än att sälja till fel person. Ett par av bilarna var så bra (och nedlagda så mycket omsorg på) att jag helst ville se dem i händerna på någon som jag har en relation till.

aake

F

F.d. 55528

Guest

Hej Affe...

Blev alldeles kall när jag läste ditt inlägg. Beskrivningen "köparen av min sista bil" passade ju in på mig, och jag har inte ringt dig. Skulle aldrig drömma om att uppträda på ett sådant sätt. Har bara positiva saker att säga om din hjälpsamhet.

Men när man kollar ditt "garage" så ser man ju att du bytt bil igen..? Jag trodde ett tag att någon ringt dig och påstått sig vara jag. Vi har ju aldrig talats vid "live" utan bara digitalt...

Lycka till med nya bilen.

/TommyQ

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Hej Affe...

Blev alldeles kall när jag läste ditt inlägg. Beskrivningen "köparen av min sista bil" passade ju in på mig, och jag har inte ringt dig. Skulle aldrig drömma om att uppträda på ett sådant sätt. Har bara positiva saker att säga om din hjälpsamhet.

Men när man kollar ditt "garage" så ser man ju att du bytt bil igen..? Jag trodde ett tag att någon ringt dig och påstått sig vara jag. Vi har ju aldrig talats vid "live" utan bara digitalt...

Lycka till med nya bilen.

/TommyQ

Jaha Tommy så kan det gå när man byter bil igen. Faller ingen skugga på dig och våran konversation har ju som du säger varit via mail och jag har ju t.o.m fått kompensation från dig.
Ha det bra uppe Strömstad. Då jag först såg vem som hade skrivit sista inlägget innan jag läste så tänkte jag att Tommy har givetvis skrivit något positivt om mig.
Det var sista ägaren av Hobby'n som jag sålde i juli i år som jag menade.
Affezell

Senast ändrad:

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Jadu konstiga saker hända.
Har en jobbarkompis som är intresserad av vår bil. Men man undrar om det skulle fungera att sälja till en kompis. Ett evigt frågande o support om ditt o datt.
Men när man lämnar på en firma så ska man nog inte vara för snäll. Annars finns risk att det blir som för dig. Hur som helst så är det tråkig med obildat folk.

Jobbarkompisar har livstids support och livtidsgaranti!

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Men det är helt ok att hjälpa el svara på frågor om sin tidigare bil om ägarna har uppträtt som dom tidigare jag har varit i kontakt med.Också kul att höra om dom uppskattar det man gjort med den.

Affezell

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022

När förre ägaren visade alla finesser tyckte jag bara ja..ja..
Hade ingen förmåga att ta in allt. Nu efter ett tag har jag förstått vilket oerhört jobb han gjort. Inte nog med att det var mycket, det var snyggt också. Givetvis har jag ringt och bett om ursäkt för min nonchalans.
Idag har vi frekvent telefonkontakt. Det är givetvis mest jag som ringer, men då handlar det inte bara om min bil, det är lika intressant att höra om hans planer för sin nya HB (11m, 12 ton).

Marunga

Toppen