• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Blåtandsheadset och Windows 11

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.657
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
För kanske ett år sedan köpte jag ett par Jabra Elite 3. Jag har primärt använt dem tillsammans med min Samsungtelefon men har även haft dem vid Zoommöten på min PC (en Lenovo Thinkpad). För ett ungefär ett halvår sedan uppgraderade jag min PC från Windows 10 till Windows 11 och därefter kan jag inte längre använda headsetet tillsammans med PCn. Jag har googlat och till min förvåning fått klart för mig, att Jabra inte alls har designat headsetet med tanke på PCar utan enbart för mobiltelefoner och surfplattor. Trots detta har många inklusive jag själv lyckats använda headsetet tillsammans med PCar, som kör Windows 10 men nu verkar det, som att alla som har gått över till Windows 11 sitter i samma båt, som vad jag gör. Jag har även testat med ett annat blåtandsheadset, som tidigare fungerade tillsammans med min PC men det fungerar inte nu heller.

Helst skulle jag naturligtvis vilja använda min Jabra ihop med min PC men det tvivlar jag på att det går, så det får nog bli ett headset till enbart för att använda ihop med PCn. Ett alternativ, som borde fungera till 100% är ett headset med sladd och USB-kontakt och med små öronpluggar men jag gillar inte att ha en sladd, som hänger och slänger. Så vad jag är ute efter är ett blåtandsheadset, som fungerar ihop med Windows 11.

Min fråga till den församlade expertisen är således: Kan jag få förslag på blåtandsheadset med små öronpluggar och som fungerar ihop med Windows 11?
 

Per o Anne

HBK Medlem
Inlägg
448
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
21284
Medlemskap
2024
Märkligt mina Jabra Elite 4 fungerar utmärkt med Windows 11. Alla de andra med blåtand jag har fungerar också på windows 11. Jabra Link 370 Plantronics BT 600.
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.657
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Märkligt mina Jabra Elite 4 fungerar utmärkt med Windows 11. Alla de andra med blåtand jag har fungerar också på windows 11. Jabra Link 370 Plantronics BT 600.
Då får jag verkligen gratulera dig. Kan det ha att göra med hårdvaran? Min PC är som sagt en Lenovo ThinkPad,
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.657
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Även jag har Windows 11 Pro 23H2 men vi har alltså olika hårdvara och därmed olika drivrutiner. Då är det bara att hoppas att det kommer någon ny drivrutin till blåtanden i Lenovos Thinkpad.
 
Toppen