• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Blåst på € 40.000:-

F

F.d. 29925

Guest
Inte bara "vanliga" husbilsköpare kan råka ut för bedragare när priset på objektet verka vara ovanligt bra.

Upplägget var i stort följande: Bedragaren hade under förevändning att på grund av dödsfall i förvandsskapskretsen fått uppdraget att sälja en nyare husbil.

En handlare som nappade på erbjudandet begärde att bilen skulle var körklar städat samt uppvärmd när affären skulle göras upp.

Vid själva mötet överlämnades alla nödvändiga "papper" m.m. samtidigt som säljaren begärde köpesuman € 40.000:- som han stoppade i fickan innan han gick in i ett annat rum för att göra några kopior.

Sedan dess är säljaren försvunnen med alla kulorna. Alla fordonsdokument visade sig vara förfalskningar och själva köpeobjektet var en hyrbil.

Detta hände i närheten av Hamburg i Tyskland och berättades i senaste numret av Reisemobil International.
Av säljaren har man hittills inte sett någonting och polisen har tydligen små möjligheter att hitta bedragaren och om man får tag i vederbörande är det nog små möjligheter för "köparen" att få tillbaka några pengar.

F

F.d. 29925

Guest
Sv: Blåst på € 40.000:-

Om priset verka vara ovanligt bra då får man räkna med komplikationer.:yes:

Inte lätt att att göra en bra affär, men det varnas ju ideligen om just fenomenet "lågt pris - lurt". Det som förvånade mig var att det var just en "etablerad handlare" som gjorde en kontantaffär.

(min ståndpunkt "cash is king" förändrar ingenting i sak, för cash är även elektroniska pengar. Men lån i alla former gynnar i huvudsak långivaren.)

Men oftast är det tyvärr så att bedragarna ligger steget före.

Toppen