• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Blåljus skatt

J

Jarn

Guest
Ytterligare en skatt för trafikanter har man nu hittat på i Österrike och tyvärr är det så att skatter har en viss förkärlek att sprida sig snabbt över gränserna. Så vem vet när det dyker upp här.

Det gäller om man är inblandad i en mindre olycka med bara plåtskador, då måste man betala runt 350 SEK ( 36€ )

Infon på tyska här för de som önskar:

(04.09.2008) Eine Steuer mehr in Österreich: nun zahlt man auch, wenn man die Polizei ruft.
Das Ganze mag zunächst etwas kurios klingen, die Steuer bezieht sich aber nur auf die kleinen Unfälle mit Blechschaden. Wer also künftig bei einem Bagatellschaden in Österreich die Polizei ruft, darf tief in die Tasche greifen: 36 Euro sind dann fällig.
Bei allen anderen Formen von Unfällen kommen die Einsatzkräfte natürlich wie gewohnt umsonst.

F

F.d. 2621

Guest
Sv: Blåljus skatt

Ja, det är väl OK, och det gäller bara om man själv väljer att kalla på polisen.

Om du själv är oskyldig till det inträffade, så betalar ju motparten kalaset. Så vad är problemet?

J

Jarn

Guest

Problemet är väl inte så stort, förutom att man kan ju aldrig veta förrän efteråt vem som är skyldig. I regel anser man ju sig själv alltid oskyldig.
Har man dessutom varit med om en olycka, så är man kanske skärrad och har behov av hjälp.

Nej, jag tycker mer illa om principen att man skall betala flera gånger för samma sak sprider sig, dvs först betalar man skatt för en samhällstjänst, sedan skall man betala om man utnyttjar den också.

F

F.d. 11293

Guest

Tar polisen ut timpeng :confused: om jag ertappar en person som gör inbrott i min husbil o det blir plåtskador på den, undrar om personen i fråga också skall betala hmmm...

den som bestämmer reglerna vinner.
:rolleyes:

Toppen