• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bläsingestrand

F

F.d. 379

Guest
Jag och min fru har husbil sedan några år och bor i Kalmar. Vi besöker ofta Bläsinge på Ölands sydostsida i närheten av Norra Möckleby. Där finns en s.k. fricamping (de tar 50:- på sommaren och då finns en toalett och latrin, i hamnen finns en toalett, 200 m.)

Fantastisk sandstrand 300m, närheten till en fiskehamn, där man ofta kan köpa fisk.

Det enda problemet är Mörbylånga kommun, som är mycket dåliga på att tömma toaletter och latrin. Det finns heller inget sopkärl. Den kommunen har ingen förkärlek till turister, till skillnad mot Borgholms kommun, som ser turismen som en inkomstkälla.
Skriv till kommunen och påpeka vikten av att sköta toan/latrinet samt att sätta ut ett sopkärl.

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2025
Sv: Bläsingestrand

Hej Anders

Som du vet så har vi en gedigen Ställplatslista som gärna vill bli större.
Ta och tryck på knappen "NY PLATS" där kan du lägga in ovanstående plats.
Du får gärna bifoga en bild. Tycker du att det är krångligt så maila vidare uppgifter till mig.

MVH Peder HBK2

F

F.d. 3185

Guest

Hej Anders!

Vi bor på Ellidas gränd i Kalmar, ett stenkast från er. Vi har en Adriatik 2004, halvintegrerad. Köpte den förra året så vi är ganska nya husbilsägare. Ser fram emot att börja åka land o rike runt. Vill ta reda på så mycket som möjligt vad gäller ställplatser o.dyl.

F

F.d. 1883

Guest

Bor åxå i Kalmar!
Tar ofta en runda till Bläsinge, blir med den gamla volvon ibland bara för att andas in lite frisk luft!
har även varit där med LMC:n! God mat, god dricka, hustrun och jag, vad mer kan man önska!

F

F.d. 52909

Guest

Undrar om inte denna platsen redan ligger inne på ställplatslistan...o att Postis fotat ?

Toppen