• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

bläsinge öland

T

Teddi

Guest
den lelle campingen innan ställplatsen,,fortfarande bara en 50-lapp,,ingen service alls,,vi har ju ingenting i våra bilar,,:p jo ett underbart utedass,,där man kan sitta o tänka #smultron#,,
där draget i stolen e så omfattande att självtorkning är de självklara,:D

snacka om nostalgi,,sen att de e 50 meter till badet ,,vi ligger tre bilar,,här får plats 25,,var e ni?? alla ställplatsindividualister??:p:p

Sven

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1221
Medlemskap
2025
Sv: bläsinge öland

var där för tre veckor sedan var var du då vi var 4 bilar 2 husvangnar hade bra

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Synd Teddi!
Var där igår och skulle köpa räkmacka såg att dom inte längre
Har öppet.
Sitter i Böda hamn nu med kaffe och en Caol Ila
Åker hemåt i morgon

Många hälsningar från Brynäsarn

T

Teddi

Guest

Synd Teddi!
Var där igår och skulle köpa räkmacka såg att dom inte längre
Har öppet.
Sitter i Böda hamn nu med kaffe och en Caol Ila
Åker hemåt i morgon

Många hälsningar från Brynäsarn

så synd pelle,,men ödet ville annorlunda,,:p tänk dej,,,frölunda--brynäs i bläsinge,,en sån match,,ock de stupa på en räkmacka,,ojoj,,ja har ändå en puck i bilen,,men,,pelle,,om nåra månader e de nedsläpp,,men då har ja nog blivit förpassad till utvisningsbåset,,kör försiktigt hemåt,,soliga hälsningar,,V/F,,

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

så synd pelle,,men ödet ville annorlunda,,:p tänk dej,,,frölunda--brynäs i bläsinge,,en sån match,,ock de stupa på en räkmacka,,ojoj,,ja har ändå en puck i bilen,,men,,pelle,,om nåra månader e de nedsläpp,,men då har ja nog blivit förpassad till utvisningsbåset,,kör försiktigt hemåt,,soliga hälsningar,,V/F,,
Vad kul synd att en Färjestadare inte var på Öland sammtidigt skulle varit kul med Brynäs - Frölunda - och Färjestad trio och inte minst ett par kalla.
men i juli är vi på Öland kanske vi ses då.
2179:music-icon:
Vet ni vad ett vattenrör brast i källaren 10 cm meter vatten i hela källaren gillestuga gästrum och övriga utrymmen 108 kvadrat under vatten.
Ja så kan det gå när inte haspen är på.
Men livet går ju vidare ändå.
2179:swoon:

T

Teddi

Guest

aj aj med källaren reidar,,du har väl en bra försäkring?? ja tänker på matchen reidar,,du e ju gammal domare,,utvisningsbås finns ju inte,,men en kommendering ut i de kalla vattnet,,i 5 min,,eller,,ta fram tre starka,,kalla burkar ,,annars matchstraff,,
så de va nog tur att de gick som de gick,,vi hade aldrig haft nån rättskipare,,:p:p

ja va i vattnet,,hele jag,,13 grader,,ja tog straffet i förväg,,min fru GUN__BETH sitter o kollar,,hon har gun--gan på amerikanska som namn,,väldigt hård,,explosiv,,impulsiv,,men rättvis,,efter snart 50 år,,min egen domare,,för de mesta drönare,,nä,,oj,,stopp o belägg,,

Bilagor

• mina bilder 041.jpg
    mina bilder 041.jpg
    2,7 MB · Visningar: 24
  • mina bilder 042.jpg
    mina bilder 042.jpg
    2,8 MB · Visningar: 5
  • mina bilder 043.jpg
    mina bilder 043.jpg
    3,1 MB · Visningar: 7

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Sitter i Söderköping nu på väg hem, sparkar EM- fotboll så tåjäkeln bröts, går en kompis utanför som oxå haltar, en gräsand undrar vilka han håller på :D
Blir nog norrut från vecka 28 är sugen på lite storröding:))
Ha det så gott hälsar
Brynäsarn

T

Teddi

Guest

nu åker vi hemåt götet,,hamnen i bläsinge erbjuder el nästa år till ett fullpris av 120 riksdaler,,på den lille 50 campingen där de bara finns ett utedass,,där går en del gäster ner till hamnens soptunna o fyller ,,han va ganska ledsen,,

en bedrövlig utveckling på de mesta,,vill vi husbilsåkare känna oss välkomna?? ja då måste de till en beteendeförändring,,annars finns inte mycke kvar kanske,,

för övrigt,,ja fick ett samtal från färjestaden i förra veckan,,en som äger mark,,kustmark,,ock är intresserad av husbilsboomen,,han väntar till nästa år,,ock avvaktar resultatet av domstolsmålet i hörby hamn,,

inte helt fel,,det kan bli vägledande,,

soliga hälsn,,från ove med frun gun-beth,,:D

T

Teddi

Guest

tack jojje,,visst e de hörvik,,ska bli väldigt intressant att följa detta,,
en sak är ju om det är privat mark eller kommunägd via arrende,,finns de då en camping i närheten som också har arrende av kommun?? ja då uppstår ju en situation där #jäv# kanske dyker upp,,
där kanske campingen blir favoriserad på hamnens bekostnad,,på grund av campingpriser runt kusterna som lätt rusar iväg till en 3-400 spänn per natt,,ock då ökar ju kommunkassan sina inkomstskatter,,

sist men inte minst,,dessa hamnar som öppnar upp för oss skapar ju arbetstillfällen på sikt,,de får ju också tas upp naturligtsvis,,

det absolut viktigaste som ja själv tycker är att de skall finnas valmöjligheter,,speciellt då vi inte har nån speciell användning utav en campingplats,,

ock då krävs ett mycke större hänsynstagande av alla åkare att hålla sej inom ramarna med sopor-grå-svart-vatten bl,annat,, annars så står vi oss slätt,,

vi får se hur de går till hösten,,ja tror inte de varit något domstolsbeslut tidigare i ett sådant här ärende,,??????? vi får se,,ove,,

F

F.d. 24435

Guest

ursäkta.....var ligger denna goa camping?? drar till Öland nu i helgen...(Bläsinge)

T

Teddi

Guest

hej,,den ligger bredvid bläsinge hamn,,endast en 50-lapp e priset..gott gräsunderlag,,ock 50 meter till en jättefin strand,,detta e billigt,,du kan också besöka gräsgårdshamn,,75 spänn tror ja,,inkl ,,el,,också billigt,,men där finns inget bad,,färsk fisk att köpa på båda ställen,, dessa tre platser ligger på klubblistan,,en trevlig tripp,,teddi,,:p

ett bra tips!! fyll vattentanken när du kommer över bron,,har du plats,,så ta med dej en extra stor vattendunk,,ja fick de tipset av en annan medlem,,ock då kan du kanske ligga där runt en vecka för en trehundring,,med färsk ock rökt fisk i hamnen intill,,i bläsinge då,,toan kan du tömma på utedasset,,en stor tank under jord,,ha de,,

Senast redigerad av en moderator:

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Då var man hemma i vardagslunken igen då efter en kalas fin resa genom Skåne Österlen och Öland.
Nu blir det jobb i 3 veckor sedan drar vi till norra delen av landet med fiske som första val, om vädret tillåter :D

Kan meddela Teddi och Reidar att nu jädrar dricker dom Gevaliakaffe svenskpojkarna
ni såg ju hur det gick för Brynäs ;) dom blir som retade tigrar hela högen:p::p:

T

Teddi

Guest

hallå mannen:p de va en #spearing# de,,:D du blir utvisad till norrland för att fiska pelle,,inte illa,,glöm inte kaffet,, löfbergs lila,,haha.,, vi räknar med lite fiskebilder pelle,,de bjuder du på,,

ha de gott ,,teddi,,

T

Teddi

Guest

nu snackar vi hockey mett i sommarn,,i ett ämne som handlar om öland,,inte mej emot gubbar,,de e min tråd,,ös in puckar bara,,:D:D:D

matse

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
18844
Medlemskap
2025

den lelle campingen innan ställplatsen,,fortfarande bara en 50-lapp,,ingen service alls,,vi har ju ingenting i våra bilar,,:p jo ett underbart utedass,,där man kan sitta o tänka #smultron#,,
där draget i stolen e så omfattande att självtorkning är de självklara,:D

snacka om nostalgi,,sen att de e 50 meter till badet ,,vi ligger tre bilar,,här får plats 25,,var e ni?? alla ställplatsindividualister??:p:p
Har alltid undrat varför så många säger att de "ligger" på camping?:)
Inte bara i detta inlägg utan på flera ställen.....
Jag campar nog?
Eller bor?
Eller ????
Men ligga?:confused:
Ligga
Från Wikipedia

Hoppa till: navigering, sök
Ligga kan syfta på:
  • Ligga (position), att ha sin kropp placerad utsträckt på underlaget.
    • Ligga sked, där två personer ligger och håller om varandra så att den ena vänder ryggen emot den andre, som två skedar passar i varandra.
  • Att ha samlag
  • Ligga bi, att, oftast i hårt väder, ligga stilla på öppet vatten med fören eller bogen mot vinden och minimal segelyta, oftast genom att backa med något segel medan andra segel drar
  • Ligga (vattenkraftverk), ett vattenkraftverk i Lule älv nedströms om Harsprånge

F

F.d. 50069

Guest

Bläsinge är en ställplats helt i vårat tycke:D

Vackert läge och enkelt! Det enda som jag kan ev. varna för är om man kommer dit när det är mörkt så ser man inte "sandbunkrarna" som man säkert kan fastna i rätt så ordentligt! Rätt så kuperat här och där så man får trixa lite innan man står hyfsat plant.
OBS. Jag pratar nu om ängen där de tar 50kr/natten.
Så var det iaf på Bläsinge när vi var där 2010, men det kanske har gjorts markjobb efter det?

Fast väl på plats är det en sjukt fin plats med en kanonstrand. Vi hade med oss våran badälskande Goldenflicka och jag har för mig att det var OK med hundar också på stranden?

Marie-Anne med maken Anders som älskar ÖLAND

Sedan ett svar till sign. MATSE i det tidigare inlägget!

Jag skriver oftast som jag talar utan nån hänsyn till om det blir grammatiskt rätt eller rättstavat till 100a %. Mina intressen ligger mer åt det praktiska och skojiga hållet än att tänka mig för med det skrivna!
Nu talar jag för mig själv men jag misstänker att jag inte är ensam!
Nu hade du lagt till en liten glad gubbe så du var nog på lite skojhumör också, eller hur?

Senast redigerad av en moderator:
Toppen