• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bizz i Europa

Susanne Israelsson

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
40620
Medlemskap
2024
Hej, vi planerar resa med färja till Tyskland och eventuellt vidare ner till Kroatien. Vi vill gärna underlätta med en bizz eller dylikt på vindrutan på vår husbil som väger ca 4, 3 ton. Vi har läst om olika alternativ men det är svårt att veta vilken som är bäst. Kan vi få tips av er som har erfarenhet? Mvh Susanne och Steve
 

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
848
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
Att hitta en bizz som löser allt finns inte, för eran del så lär det bli Slovenien och Österike som det kommer att behövas, sök här på forumet efter GoBox och DarsGo!
ÖresundPay har också för Österike men då är ni kanske lite sent ute nu.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.168
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Hej, vi planerar resa med färja till Tyskland och eventuellt vidare ner till Kroatien. Vi vill gärna underlätta med en bizz eller dylikt på vindrutan på vår husbil som väger ca 4, 3 ton. Vi har läst om olika alternativ men det är svårt att veta vilken som är bäst. Kan vi få tips av er som har erfarenhet? Mvh Susanne och Steve
Jag har gjort den resan några gånger, stanna innan gränsen till Österrike skaffa Gobox, sedan stanna i Slovenien för en Darsgo, ha med dig registreringsbeviset så ordnar man en box till ganska snabbt, alternativet är att undvika betalvägar helt ,vilket är fullt möjligt, men jag har alltid valt att ha en bizz för säkerhetskull om man blir tvungen att ta betalvägen.
 
Toppen