F
F.d. 52945
Guest
Jag och hustrun blev inviterade av våra engelska vänner till en restaurang i centrala Lestartit som även skulle ha meny översatt till svenska, sagt och gjort vi gick dit hela gänget och fick in menyerna på både engelska och svenska, hustrun lade upp ett gapskratt och frågade engländarna om de hade gjort något "practical jokes" igen med oss som de brukar göra lite då och då, de tittade frågande på varandra och fattade inte vad hon menade, då såg även jag vad hon hittat i menyn...jag frågade kyparen vad rätten "våldtäkt" var för något, han log glatt och förklarade att det var en fiskrätt som på engelska kallades för "monkfish" vilket även stod på den engelska menyn.
Jag förklarade för honom vad det stod i verkligehet på den svenska menyn till engländarnas stora förtjusning, kyparen (yngre spansk man som drev restaurangen tillsammnas med sin familj) tog sej för pannan och sade på perfekt engelska..blody googles..jag troddde att engländarna skulle skratta sej fördärvade, nåväl kyparen bad så hemskt mycket om ursäkt och tog menyerna med sej ut till köket och där fortsatte diskussionen på hög volym fast på spanska...så det kan gå i vår högteknologiska värld!
Jag förklarade för honom vad det stod i verkligehet på den svenska menyn till engländarnas stora förtjusning, kyparen (yngre spansk man som drev restaurangen tillsammnas med sin familj) tog sej för pannan och sade på perfekt engelska..blody googles..jag troddde att engländarna skulle skratta sej fördärvade, nåväl kyparen bad så hemskt mycket om ursäkt och tog menyerna med sej ut till köket och där fortsatte diskussionen på hög volym fast på spanska...så det kan gå i vår högteknologiska värld!