• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Biologisk bildgåta

F

F.d. 52909

Guest
Sv: Biologisk bildgåta

...är väl inte expert precis, men väldigt road utav fiske. :)

Lägger in ett foto på våran hund o då vill jag veta vilka 2 raser hon har i sig ?

Bilagor

• oioiojiuj 033.jpg
    oioiojiuj 033.jpg
    1,2 MB · Visningar: 1
  • mars -6 012.jpg
    mars -6 012.jpg
    688,8 KB · Visningar: 1
F

F.d. 52909

Guest

...inte Labrador, Sankt bernard eller vattenhund.

Ger rätt för setter...= Gordon setter

F

F.d. 52909

Guest

inte collie o golden retriver.

...ett tips är att gå efter hennes päls o den renrasiga har ännu mera hår över ansiktet.

F

F.d. 52909

Guest

inte soffty heller, var väldigt populär hos Napoleon:s arme som vakt o kurirhund men annars framavlad som vallhund.

F

F.d. 52909

Guest

tyvärr igen Kristina...

Gordon Setter...o ?

Huvudet ska vara kraftigt, med markerad pannavsats och försett med hår som bildar skägg, mustasch och ögonbryn som skuggar ögonen. Kraftig, fyrkantig nos, med svart nosspets. Tänderna ska vara vita och med saxbett. Ögonen är stora, mörka och runda med lugnt, intelligent uttryck.
Öronen är högt ansatta, medelstora och hängande samt står ut något från huvudet. Kraftig, muskulös nacke, rak rygg, något sluttande kors. Svansen är lång, väl behårad och med uppåtböjd svanstipp, så kallad herdekrok. Raka framben och välvinklade bakben. Kraftiga tassar med väl samlade tår; svarta klor.

F

F.d. 52909

Guest

nu du Kristina, där satt den....:)

Gordon setter o Briard är rätt.

...din tur !

F

F.d. 4811

Guest

Krilan 2: