• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Biltemas backkamera

Bergodh

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2024
Fick med en backkamera från Biltema när jag köpte min bil. Men när jag försökte starta den blir displayen helt vit och ingen meny kommer fram.
Någon som har någon idé om den är det bara att slänga den?
2 kameror var med varav den ena värkar vara oanvänd.
Po
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.896
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Fick med en backkamera från Biltema när jag köpte min bil. Men när jag försökte starta den blir displayen helt vit och ingen meny kommer fram.
Någon som har någon idé om den är det bara att slänga den?
2 kameror var med varav den ena värkar vara oanvänd.
Po
Tror att jag har en likadan med 2st trådlösa kameror. Mina fungerar utmärkt. Antar att kameran är kopplad till bakljuset och att du haft backen i med startad motor när du provat? Jag skulle testa att koppla in den andra kameran på någon 12-voltanslutning för att se om det är displayen som är trasig. Läs bruksanvisningen noga så att du har rätt kamera inställd i displayen.
Kjell
 

Bergodh

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2024
Tror att jag har en likadan med 2st trådlösa kameror. Mina fungerar utmärkt. Antar att kameran är kopplad till bakljuset och att du haft backen i med startad motor när du provat? Jag skulle testa att koppla in den andra kameran på någon 12-voltanslutning för att se om det är displayen som är trasig. Läs bruksanvisningen noga så att du har rätt kamera inställd i displayen.
Kjell
Har kollat med koppla in den andra kameran på 12 v anslutning men det händer ingenting på varesig display eller kamera
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.526
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Mina två fungerar klockrent som extra backspegel som jag kan slå av och på. Möjligen är menyerna lite förvirrande, så tryck på alla knappar för att se om det händer något. Sedan kan du arrangera en test med alla enheter bredvid varandra och utan mellanled av något för att utesluta störningar av överföringen och annat.
//Conny
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Har kollat med koppla in den andra kameran på 12 v anslutning men det händer ingenting på varesig display eller kamera
Hej , den kameran som ser ut som ny kan jag vara intresserad av om du ska avyttra den. Du får gärna höra av dig på tel. nr 073-6630229 MVH Göran
 
Toppen