• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bilskatter

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Det finns många skatter som går att höja. När alla transporter är fossilfria år 2040 så finns det nog riksdagsledamöter som kommer med nya kreativa lösningar för att beskatta oss vanliga dödliga.

Göstas funderingar nådde troligen ända fram till Almedalen, där man diskuterade en ny beskattning när vi inte längre passerar pumpen på Shell och betalar skatt.

Skatten på drivmedel är en viktig inkomstkälla för staten och kör vi fossilfritt redan om 10 år som jag hörde vår Finansmarknadsminister Per Bolund så sent som idag på radion klargjorde, ja då fungerar det inte längre att beskatta vid dieselpumpen längre.

Idag läser jag i Allt om BILAR, att man på Almedalen diskuterat en ny beskattningsform, som bygger på kilometerskatt.

Är kilometerskatt framtiden? Ja, det tycker flera experter

Kanske är bra, jag vet inte,....

TommyD
 
Senast ändrad:
Toppen