Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Den är registrerad i Sverige och tänkte med prisförhandlingen vid export. Bra att veta hur det fungerar. Tack för alla svaren.Har ni uppmärksammat att bilen troligen är registrerad i Finland.
Leffe
Inte alla bilföretag accepterar detta , i kontraktet kan finnas att de vill ha en körbar bil och att de vill tillgodogöra sig skatten. En sak att förhandla om. Annars surt sa räven!Kommer själv att ställas inför detta problem i vår när vi skall hämta ut vår nya bil och lämna den gamla. Eftersom jag ställer på den gamla bilen bara några dagar innan bytet är jag inte precis intresserad att dels betala skatt på både den och den nya bilen.
Har därför kontaktat Transportstyrelsen och därifrån fått följande svar:
Hej!
Se till att ni skyndsamt ställer av fordonet så fort ni kommit fram
till företaget. Då kan vi dagen därpå, meddela hur stor summan blev att betala in. Vid
avställning avbryts perioden.
Eller be företaget anmäla ägarbyte samt avställning omedelbart, och så kontaktar
ni oss.