• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bilservice Ford transit, vad kostar det?

F

F.d. 25406

Guest
Hej,
Jag skall serva vår Husbil för första gången (Ford Tdi 2.2 2009 /Chausson har gått 3600mil), och eftersom den är relativt ny vill vi få stämpeln i servicehäftet.

Jag fick ett pris från en Fordverkstad i Haninge TKBM, dom ville ha 6900kr :mad:!!! Har även fått ett pris från Ford Kindwalls 5200kr, hela 1700 billigare (men ändå dyrt tycker jag).

Är det någon som har andra priser på Fordservice i Stockholm (eller i landet som referens)?

Mvh Ove

F

F.d. 13449

Guest
Sv: Bilservice Ford transit, vad kostar det?

Mekonomen brukar ju ha bättre priser och de är auktoriserade har jag för mig.

F

F.d. 25406

Guest

Hej,

Det finns många mekonomen i Stockholm, jag har tagit kontakt med 2 av dem men dom hade inte plats för Husbil, är det någon som vet en mekonomen som servar husbilar i Stockholm?

Mvh Ove

stig janson

HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
6222
Medlemskap
2026

Hej

jag har en 2009 ford också chausson. den servade jag första gången 2010 det kostade 2287kr Sen servade jag den 2012 då bytte dom även luftfilter det kostade 3008kr Då fick jag fordassistanc också Detta är i Vänersborg så det kan nog skilja mellan orter

HusbilsBjörk

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
466
Medlemskap
2025

Hej Stig

Var i VBG servade du din Ford?
Lämnade min på hos Ford Brandt Båberg sist och dom ville ha 4800kr för lilla servicen.

mvh Claes
HusbilsBjörk

Draumur

FD HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023

Hej,
Jag skall serva vår Husbil för första gången (Ford Tdi 2.2 2009 /Chausson har gått 3600mil), och eftersom den är relativt ny vill vi få stämpeln i servicehäftet.

Jag fick ett pris från en Fordverkstad i Haninge TKBM, dom ville ha 6900kr :mad:!!! Har även fått ett pris från Ford Kindwalls 5200kr, hela 1700 billigare (men ändå dyrt tycker jag).

Är det någon som har andra priser på Fordservice i Stockholm (eller i landet som referens)?

Mvh Ove
Jag brukar serva hos Ford Norrtälje varje höst. Vanligtvis kostar det 3 - 4.000. Dom gör det medans du väntar. Det kan vara värt att slå dom en signal.

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Jag brukar serva hos Ford Norrtälje varje höst. Vanligtvis kostar det 3 - 4.000. Dom gör det medans du väntar. Det kan vara värt att slå dom en signal.

Dom (Norrtälje Bilcentral) har flyttat, det sitter numer ihop med Volvo (Roslagsbil) på Estunavägen mot Gävle. Kan nog vara läge att kolla innan man åker dit! Annars har Lundqvists Bil o Motor en Mekonomenverkstad med gott om plats, ligger på Stockholmsvägen på höger sida på infarten till Norrtälje.

Smedbergs

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
4015
Medlemskap
2025

Hej. Jag servar min Ford Transit hos Bilia Haga Norra Sista servicen var en stor service Mätarställning 3 501 mil. kostnad 4 633

F

F.d. 25270

Guest

Hej,

Det finns många mekonomen i Stockholm, jag har tagit kontakt med 2 av dem men dom hade inte plats för Husbil, är det någon som vet en mekonomen som servar husbilar i Stockholm?

Mvh Ove

Mekonomen i Märsta gjorde service på min Hymer Van som är byggd på Ford Transit. Jag vill minnas att höjden på min bil är 272 cm och den gick med god marginal in i deras hall:

Mekonomen bilverkstad
Söderbyvägen 1
195 60 Arlandastad
tel: 08-594 510 90

Mvh
Harry Hymer

F

F.d. 25406

Guest

Hej,

Nu hittade jag en verkstad som låg bra till (nära Jobbet), till ett betydligt bättre pris än innan (6900kr), det blev BILIA i Solna för 3 800kr!
Detta är en 7500 mila service (den 3 års service), en mindre service, nästa år skulle då bli 10 000 mila service och skulle då bli en stor service, men eftersom många Husbilar kör betydligt mindre har BILIA ett husbils-paket med reducerad service innehåll (till reducerat pris) för bilar som inte kört så många mil, låter vettigt tycker jag.

Tacka för all bra info om verkstäder!

mvh Ove

F

F.d. 58574

Guest

I Värmdö kan dom ta emot Husbil på 6,90 längd 0ch 285 hög

F

F.d. 25057

Guest

Mekonomen (Modins) i Uppsala tar emot husbilar för service, betalade för oljebyte + filter 1500kr , tycker jag inte e oförskämt :yes:

J

Jarmo

Guest

Hej!
Jag använder Karlbergs i Vimmerby. Min service kostade 3309kr inklusive material och moms. Min bil, LMC med sov alkov A698 / Ford transit 06 2,4 DI Duratorq bakhjulsdriven, 51,000km.
Byte av bränslefilter med filterindikator.
Byte av luftfilter.
Byte av oljefilter.
Byte av motorolja 7 l.
Då bilen var ganska ny för mej och vi skulle åka utomlands så ville vi ha en ordentlig kontroll av bildelen och event. justering av vad som skulle inte vara ok.
Teknikern hittade då under genomgången ett stödlager till kardanaxel som var dåligt, som han byte två veckor senare.
Jag är hel nöjd med min service och teknikern var mycket duktig, agangerad yrkesman.
Vill man serva Ford husbil hos Karlbergs i Vimmerby så ringer du till servisteknikern direkt och bokar tid. Tel: 0492-66210 John Andersson.

MVH: Jarmo

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25406

Guest

Hej,

Jag har nu servat bilen och det gick på 3400 kr hos BILIA Solna (faktist 400kr lägre än planerat :)

För dom som vill serva själv och göra Olje byten själv kan jag tipsa www.mapodo.de, där kan man köpa kvalitetsolja för 30-50% av priset i Sverige (frakt till Sverige ca 150 kr)

Mvh Ove

Toppen