• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bilprovningen

holmsten

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
2315
Medlemskap
2025
Hej, Jag har en Dethleff 6844 och har fått problem med bilprovningen i samband med registreringsbesiktning till PP2 och ny totalvikt på 3900kg. Har nytt intyg och skylt från Dethleff samt bytt fjädrar runt om enl krav för att få väga upp till 3900kg. Trots detta säger besiktningsmannen att det saknas intyg bromsar 70/320EG, nytt avgasintyg samt ny tillverkarskylt.
Finns det någon på forumet som har egen eerfarenhet av det här och hur löste man i såfall det?

Hälsningar

Ingemar Holmsten

F

F.d. 52986

Guest
Sv: Bilprovningen

Hej Ingemar!
Om Du går in på "Lagar och regelverk" så lär Du få läsa en hel del om vad som hänt tidigare.Kanske hjälper det Dig i denna fråga.
När jag hade bytt mina fjädrar åkte jag till bilprovningen i Alingsås,så smidigt som den killen
löste besiktningen utan något krångel, var toppen.Dock en besiktning av åtgärder för höjningen och en ny kontrollbesiktning, eftersom det var körförbud på bilen efter höjningen.Men som sagt
det finns "massor" att läsa om detta i vår klubb.

Toppen