Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vi kan inte se detta på annat sätt än att Bilprovningen anpassat besiktningskostnaden så att den blir lika för alla husbilar, oavsett om de är personbils- eller lastbilsregistrerade.
Det är ju inte registreringsformen som avgör hur kostsam förrättningen är, utan vilken arbetsinsats som krävs och under vilka former (stor hall, obekväm "grop" i stället för bekväm lyft o.s.v.) som arbetet görs.
Ett konstaterande, för min föreg husbil en Hobby750FML-03 betalade jag, om jag inte minns fel, 980 Sek/år i besiktningsavgift tom 2006!Ja då börjas det. Prishöjning från 300kr till 480kr på personbilar över 3,5t från och med 26/2.
Ett redigt %påslag.
Fick brev idag från Bliprovningen
Håller fullkomligt med dig kentHusbilar max 3,5t registrerade som lätta lastbilar betalar redan 480:- för k-besiktning. Husbilar över 3,5t registrerade som tunga lastbilar betalar 760:-. Husbilar registrerade som PB2 över 3,5t skall nu betala 480:-, låter billigt.
Jag har svårt att förstå varför en 10m husbil PB2 skall vara billigare än en 5m husbil registrerad som lätt lastbil.
Åke
Husbilar max 3,5t registrerade som lätta lastbilar betalar redan 480:- för k-besiktning. Husbilar över 3,5t registrerade som tunga lastbilar betalar 760:-. Husbilar registrerade som PB2 över 3,5t skall nu betala 480:-, låter billigt.
Jag har svårt att förstå varför en 10m husbil PB2 skall vara billigare än en 5m husbil registrerad som lätt lastbil.
Åke