• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Billigt till Rostock !

J

Jarn

Guest
Ibland blir man positivt överraskad, som jag t.ex. blev när jag bokade en biljett på Scandlines hemsida.

Jag skall åka dagtid från Trelleborg till Rostock med en husbil på 7m o vikt 4 t.

Summan för detta blev 1.165 SEK. Rabatten från husbilsklubben på 130:- drogs av automatiskt när jag fyllde i rabattkoden..

Betalning sker vid avfart eller via kort i förväg.

Betydligt billigare än om man kör via Danmark o räknar med alla kostnader där, även om inte 6 timmar på en färja är någon höjdare precis.

Hjulnissarna

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2025
Sv: Billigt till Rostock !

Precis så har vi också resonerat!
En hemresa via Rostock istället för Sassnitz blev försumbart dyrare (endast 20:- brutto fre-sön). Och den merkostnaden är en ren besparing eftersom man slipper körkostnaden på Rügen under veckoslut. Den relativt korta sträckan från Stralsund till Mukran/Sassnitz kan dessutom ta minst 1-2 timmar extra pga köer vid ett flertal ljussignaler. Vi har bokat via Internet tidigare under våren och då kunde man inte ange bokningskod (för att få rabatten) utan endast "Betala i kassan". På så sätt har vi inte bundit upp biljettpengar i förväg, vilket är bra om något dramatiskt skulle ske så att vi inte kunde använda avgången.
Fast 4 timmar ut (med en billig hytt (295:) att sträcka ut i) och 6... timmar hem är väl inget man precis ser fram emot. Men sedan hägrar ju Söderns sol!

Trevlig sommar önskar vi er allesammans i Klubben!
Lisbeth o Boo/HBK1025

Thomas

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
3344
Medlemskap
2024
Sv: Billigt till Rostock !

Hej
Tack då väljer jag den vägen också åker ut om 14 dagar.
Finns affär så man kan bunkra vid färjan?

Toppen