• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Billigaste försäkringen för Plåtis!

UR13

HBK Medlem
Inlägg
1.358
Kommun
Gotland
HBK-Nr
9896
Medlemskap
2029
Tror att årsmodell, motorstyrka, längd, vikt samt övriga försäkringar i samma bolag kan vara avgörande för prisbild. Sen beror det ju på vad just du vill ha i din försäkring.
Sök via Google, på prisjakt mellan olika försäkringsbolag.
Lycka till.
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
finns mycket att läsa på om ämnet här i forumet ? sen beror det på hur du nyttjar din hb ? lycka till i djungeln ! använd machete och magkänsla och läs villkoren så kanske du hittar rätt ?
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Har en Plåtis (Weinsberg). Vilket försäkringsbolag har den bästa och billigaste försäkringen?

Ronnie, vi hade tidigare en Weinsberg plåtis -15, som vi första året hade försäkrad med HBK’s avtal med Folksam. I juli -16 var det förfallodag och Folksam höjde utan orsak från vår sida med 17%, som motiverade mig att kolla marknaden,

Presenterade min genomgång av marknaden här i juni -16, men nu när jag letar inlägget förstår jag att inlägg tidigare än 2017 inte längre finns tillgängligt.

Men kommer ihåg att det billigaste alternativet då var Min Försäkring, men vårt val blev i alla fall Länsförsäkringar som var dyrare, men som vi uppfattade som bättre för oss,

Upplever det här med försäkringar nästan som priser på färska räkor, dagspris.

Rekommenderar att ringa runt till alla bolag som är aktuella, i mitt fall sparade jag 4000 kr på en timmas arbete,

TommyD
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Ronnie, vi hade tidigare en Weinsberg plåtis -15, som vi första året hade försäkrad med HBK’s avtal med Folksam. I juli -16 var det förfallodag och Folksam höjde utan orsak från vår sida med 17%, som motiverade mig att kolla marknaden,

Presenterade min genomgång av marknaden här i juni -16, men nu när jag letar inlägget förstår jag att inlägg tidigare än 2017 inte längre finns tillgängligt.

Men kommer ihåg att det billigaste alternativet då var Min Försäkring, men vårt val blev i alla fall Länsförsäkringar som var dyrare, men som vi uppfattade som bättre för oss,

Upplever det här med försäkringar nästan som priser på färska räkor, dagspris.

Rekommenderar att ringa runt till alla bolag som är aktuella, i mitt fall sparade jag 4000 kr på en timmas arbete,

TommyD
Jag sökte på alla inlägg från dej som nämner "försäkring", 40 st, det äldsta är från 2011: :)

a1.JPG

Sökningen såg ut så här:

a2.JPG
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Senast ändrad:
Toppen