• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Billiga Nisse

F

F.d. 4272

Guest
Vad blidde det av Galne Gunnar och billiga Nisse?
Det var tider det....
Handlade ofta vid Galne Gunnar bakom Ikea och även hos Billiga Nisse i Västerås.
Numera så vet jag bara Ullared som har de priserna.
Är det någon som vet nån annan bra köpkedja där man kan handla till bra priser?
//Lotta

F

F.d. 7222

Guest
Sv: Billiga Nisse

Det finns en som är en avläggare till Gekås och som startades av Göran Karlsson efter att han sålt Gekås. Denna kedja kallas bara Karlssons de har bl.a. en butik i Veddige mellan Borås och Varberg. De har fler butiker men jag har inte koll på var.

Vid tangenterna Alf

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Det undrar jag också! Det finns ju Dollarstore och dom säljer allt för 10:- och 20:- och uppåt. Dom finns på flera olika ställe i Sverige. Mest i norr tror jag. Vi har sedan t ex Karlssons som finns bl a i Veddige samt på några andra platser i Sverige.

Vi har även fyndlagret utanför Tranemo som vi besöker regelbundet. Myckeyt bra priser och sortiment.

Vi älskar billiga köpkjedjor, varför betala mer än vad man behöver. Vi köper heller diesel för pengarna.

F

F.d. 12156

Guest

Galne Gunnar var en lågpriskedja ägd av Hennes & mauritz , som sålde småsaker, kläder och konserver. Den första butiken öppnades 1998 Antalet var 17-18 stycken butiker, men till slut lades de 14 sista butikerna ned år 2000 En av anledningarna som angavs vid nedläggningen var att butikerna försvann i det mycket större antalet H&M-butiker
Inköparna på H&M kom ofta över partier av billiga varor, som inte stämde med det koncept Hennes & Mauritz butiker hade. Företagets media- och reklamansvarige Lars-Johan Jarnheimer skapade då Galne Gunnar. Förebilden var den amerikanska elektronikkedjan Crazy Eddie, som gick i konkurs 1989.

fanns visst förut här
Nisses (f.d)Billiga Nisse. Varuhus i Smedjebacken och Västerås

EPA förkortning för Enhetsprisaktiebolaget, var en varuhuskedja med affärer i hela Sverige. EPA stod för låga priser och ofta lite enklare kvalitet. Företaget ägdes av AB Turitz & Co i Göteborg.
EPA startade 1930 och gick 1978 ihop med Tempovaruhusen inom dåvarande NK-Åhléns, varvid namnet ändrades till Tempo och senare till Åhléns. Vid tidpunkten för samgåendet mellan EPA och Tempo hade EPA ett 100-tal varuhus med 12 000 anställda och en försäljning på 3 miljarder kronor. Åren 1941 - 1971 ingick varuhuskedjan Grand Bazar, sedermera Grand, som systerbolag till EPA inom koncernen Turitz & Co. På 1960-talet öppnades EPA Stormarknad på flera orter i Sverige. Under 1970-talet bytte stormarknadskedjan namn till Bra Stormarknad, samgick 1977 med Wessels Stormarknad och fick namnet Bra & Wessels, eller i folkmun enbart Wessels, för att sedemera ändra namnet tillB&W. Idag ingår de tidigare B&W-butikerna i Coop-kedjan som Coop Forum.

all information enl wikipedia

Karlssons finns även i Mantorp

F

F.d. 12156

Guest

Sedan finns även Europris som verkar försvinna utom lands Norge tror jag

Pressmeddelande
Europris avvecklar verksamheten i Sverige
Europris avvecklar sin svenska verksamhet på grund av svagare resultatutveckling än väntat. Butikskedjan har beslutat att koncentrera insatserna på den norska marknaden där potentialen för utveckling är fortsatt stor.

F

F.d. 53009

Guest

På onsdag öppnar den 15:e KARLSSON butiken. Den öppnas i Värnamo. Här en länk till butikerna. www.karlsson.se .

// Birger

Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2025

Hej..

Billiga Nisse finns kvar i v-ås..och vi har det i SMedjebacken också numera sedan 1 år tebax..så välkomna hit..finns fin ställplats nere i vår fina hamn....:) är med på HBK s ställplatser...

Toppen