• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Billiga husbilar

Homecar

HBK Medlem
Kommun
Olofström
HBK-Nr
225
Medlemskap
2025
Jag såg att på KVD (adress KVD Bilauktioner. Bilauktion varje vecka. Konkurs auktion. Köp bil via nätauktion. ) där de säljer konkursvaror ,statliga myndighetens varor etc finns 2 st Homecar PR622 till salu.Sista anbudstid imorgon 13,10 resp 13,15.Bilarna är 2008 års modeller och helt oanvända.Listpris 600 000 högsta bud hittils 350 000 kr.Bra utrustade.Renault chassi---ja se själva.
Bra tillfälle för att skaffa husbil för jag tror att priset kommer inte att bli så jättehögt.lågkonjuktur--höst.

F

F.d. 12300

Guest
Sv: Billiga husbilar

Dom har funnits där i flera veckor dom verkar aldrig bli sålda finns ett lägsta pris

P

.PGS Hymer

Guest

Jag såg att på KVD (adress KVD Bilauktioner. Bilauktion varje vecka. Konkurs auktion. Köp bil via nätauktion. ) där de säljer konkursvaror ,statliga myndighetens varor etc finns 2 st Homecar PR622 till salu.Sista anbudstid imorgon 13,10 resp 13,15.Bilarna är 2008 års modeller och helt oanvända.Listpris 600 000 högsta bud hittils 350 000 kr.Bra utrustade.Renault chassi---ja se själva.
Bra tillfälle för att skaffa husbil för jag tror att priset kommer inte att bli så jättehögt.lågkonjuktur--höst.

KWD. kallar jag inte för auktion..Dom har ett lägsta pris som dom inte talar om.
Och ljuger om ett så kallad "listpris" som inte fins.Det fins ingen lista med dom priserna.dom vill bara vilseleda Svensson.Därimot fins en så kallad grönlista
men den är ännu hemligare.
Priset på Home-car -2008 säger dom listpris 600000:- och är som vanlgt
"vårslös" med saningen ..Det fins en handlare på nätet som har samma bil
för 459000:- Och jag skulle tro att dom vill ha lika mycket kwd.men att utgå med 600000:- bara för att trissa priset tycker JAG inte är seriöst.

F

F.d. 53837

Guest

Tycker att dom är helt klart seriösa...
De är ju upp till deras uppdragsgivare att säga ja eller nej.
Jag köpte en Eura mobil där förra veckan som jag kallar ett riktigt fynd...
Jag låg 40000:- under reservationspriset å 150000:- under deras listpris å dom sa ja till mitt bud...
De går att göra riktiga fynd där...

// Robban

F

F.d. 6530

Guest

Hej Robban, vad var det för årsmodell o mil på Euran. Mvh Nilsman

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Håller med angående KVD

Snudd på skojeri.
Listpriserna är rena påhittet och skall enligt dem visa vad en märkeshandlare tar för samma bilmodell i felfritt skick. Helt ointressant då de flesta bilarna KVD säljer är relativt slitna för sin ålder/mil, kan sakna serviceböcker och säljs utan de garantier en handlare ger.

Har sett många bilar som sålts dyrare på KVD än vad samma modell i bättre skick kostar att köpa hos lokala bilhandlaren utan stress och med fulla garantier. Och det t.o.m innan bilhandlarens pris är prutat...
Uppenbarligen blir folk som galna när de läser "auktion" och glömmer bort att läsa på innan de lägger bud. Tyvärr tror jag det är många "Svensson" som köper en bil där och därmed drar upp priset och kanske får en bil till överpris i förhållande till skick utan att veta om det.
Fast, det är ju rätt kul att följa...

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Såg inte Robbanljustas post innan jag "skickade" mitt och känner att jag nog kan hålla med även där.

Bra affär på auktion kan man nog göra om man verkligen vet vad man bjuder på och det inte är något som alla vill ha samtidigt. Säsongsvaror på fel säsong t.ex.
Skall även förtydliga att det jag mest har haft koll på är personbilarna.

F

F.d. 53837

Guest

Jo jag köpte en bil där för fyra år sen med .
Gäller att sätta en max gräns för vad de är värt...
Sen inte hänga med bara på känslor...
Köpte en Eura mobil 652 contura -05 som gått 2200 mil nu...
Känns iaf som en mycke bra affär....

F

F.d. 13050

Guest

jag har köpt flera pb där och en osett som var precis som dom deklarerat till ett ok pris. Men man måste sätta en gräns vad man vill betala och det är precis som vilken annan affär som helst. Lämna känslan och använd bara förnuftet....

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3

Även jag har köpt ett antal objekt hos dem även "Postbilen" för sex årsedan och jag gav ung. halva värderingspriset. Jag kan beskriva min erfarenhet.
Att man får veta vad man bjuder på och läsa värderingsbeskrivningarna så noga som möjligt eller besöka och besikta objektet före man ger sig in i budgivning, samt att för sig sjäv sätta ett högsta pris som man vill betala.
Budgivninger går till så att fram till det klockslaget som är satt kan man på internet bjuda och därefter har man en tidsfrist på 3 minuter 30 sek. att bjuda över och så kan det hålla på tills det inte kommit in något mer bud på 3 min och 30 sek. Det finns utförliga beskrivningar på deras hemsida hur olika varianter av köp regleras.
Beträffande skickbeskrivning så har det i mitt fall stämt ganska bra, för det är ju så att stämmer inte skickbeskrivningen som man läser om objektet så kan man avstå köpet nar man kommer till platsen.
I mitt fall har jag inte haft några avvikelser i Göteborg eller Landskrona men däremot då jag köpte Postbilen i Vimmerby och där var en skada på högersidan väldigt "milt" beskriven och jag mätte djupet på karosskadan och de höll med att de ev, skulle ha lagt mer vikt att beskriva den den och så hade postens dekaler tagits bort lite klumpigt samt att reservhjulet saknades och dessa saker skall beskrivas riktigt och jag tänkte en stund avstå, eftersom Poståkeriet med viss tvekan släppte bilen så långt under deras reservationspris så tyckte man att jag hade kompenserats men jag stod på mig och de sänkte mitt bud med åtskilliga tusenlappar med vikt av att reservhjulet saknades och jag kunde åka hem som "Postis" och bygga om den till husbil.

Bucklan buckla.jpg

Bilen är en Iveco 35-10 TDI intercoler -96 hade då 2002 gått 8600 mil och nu i dag med mätaren på 21000 är jag fortfarande nöjd.
Bilen i annonsen ivecokv1.jpg
Däremot ser jag att mycker populära och eftertraktade bilmodeller som oftast det är brist på hos bilhandlarna att de når närmare deras värderingspris.
Lägsta priset står ej på hemsidan men man kan se på raden:
Högsta bud: 182000 kr Reservationspris uppnått: Nej
Eller:
Högsta bud: 38500 kr Reservationspris uppnått: Ja Och här var (Uppskattat marknadspris) 65000 kr
Där får man uppgift på att köpet godkänns direkt, är det ett rött NEJ så hör de med uppdragsgivaren om de ändå låter auktionspriset godkännas. Och efter avslutad budgivning hör de av sig oavsett pris till sista budgivaren.

F

F.d. 25038

Guest

Har man inte klart för sej vilket pris man vill(kan har lust till)att betala är det väldigt lätt att följa med i budgivningen de sista 3 minutrarna har själv suttit där å skickat av 500hundring efter 500hundring utan bälte å livrem men har köpt nga objekt å hittills varit
nöjd visst kan de bli ny pris på vissa objekt men de e ju bara å slute bjude eller?!

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Idag gick bilarna för 424 och 415 tusen kronor. Skall bli intressant om de släpper dem för detta pris eller om bilarna återkommer nästa vecka!

M

mikkis

Guest

hej

måste tillägga att jag har oxå köpt rätt många bilar på KVD. och samtliga bilar jag köpt har hamnat långt under marknadsvärdet.
Har gjort en del skaplig vinst på samtliga bilar jag köpt från KVD.

Min erfarenhet från KVD är att samtliga eventuella fel och brister på deras objekt varit korrekt beskrivna.

mvh/
Mikkis

Toppen