• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Billig Eura på blocket

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Billig Eura på blocket

Att du anmält annonsen tolkar jag som att du kan visa att den är bluff. Ett pris är satt till 289000:- & det är väl vad som gäller oavsett om det är "för billigt" eller inte. Ingen köper väl en HB för sådana pengar utan att titta, provköra, kolla ev, skuld, fukttesta, & vem som är registrerad ägare. Det kan ju vara så att säljaren är i desperat behov av pengar eller helt enkelt skrivit fel pris. Om priset var korrekt så hade någon kunnat göra ett "klipp". Det har hänt att jag handlat på sk. "bluffannonser" & gjort fantastiska klipp.

Bennie

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025

Blocket uppmanar att anmäla annonser som man tror är bluffannonser. Det kan man inte veta förrän Blocket har kollat upp annonsen.
Bedrägeriet går till på följande sätt: den intresserad ringer upp försäljaren och han upplyser mig om att när priset är så lågt så måste jag sätta in en handpenning för att han skall hålla bilen åt mig.
Det är inte ett helt ovanligt tillvägagångssätt. Det som är konstigt är att vanliga människor går på detta.
Så jag kan inte veta om det är en riktig annons med ex någon som snabbt behöver pengar eller om det är en bedragare. Om det är en bedragare så är jag bara tacksam att rädda någon från att förlora pengar.
Ha det

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Peter

Att Blocket kollar upp säljare kände jag inte till. Om annonsen är seriös så öppnar dom väl upp den igen. Men i sak gjorde du rätt, bedrägeriförsök gör att siter som blocket med tiden tappar i förtroende & det vore synd. Det är otroligt att folk lägger en handpeng obesett för att inte varan skall bli såld. Gör man det tycker jag att man får skylla sig själv. I det här fallet skulle en handpeng på som brukligt är 10% innebära 29800:-. Jag får säga som skojarna säger "siste idioten är inte född ännu".

Bennie:D

I

Iveco 35

Guest

När man kollade på bilden på blocket så verkade det som att bilden var tagen utanför en försäljning, det stod fler husbilar inne i hallen.Detta har ju hänt tidigare att bedragarna tar bilder på husbilar hos firmor och sedan lägger ut.
Olle.

Toppen