• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Billig biltvätt

F

F.d. 52943

Guest
Har just låtit tvätta personbilen på en tvättanläggning för ett uppseendeväckande lågt pris. Manuell tvätt med avfettning, scamponering, fälgtvätt, tvätt av trösklar och runt dörrar, avspolning av gummimattor och manuell torkning runt om. Två personer var fullt sysselsatta under 25 min.
För detta debiterades jag 99kr och fick kvitto.
Förvisso trevligt att slippa tvätta själv i vinterkylan, men detta måste väl gränsa till slavarbete. Även om det skulle handla om höga lönebidrag från arbetsförmedlingen för långtidsarbetslösa låter detta nästan lite för bra - eller är det bara jag som inte hänger med längre i den "nya" ekonomin - eller har vi råkat ut för en altruistisk näringsidkare som valt att skänka bort sin förmögenhet till tvättsugna bilägare?

Senast redigerad av en moderator:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028
Sv: Billig biltvätt

Vi betalade 130:- (förra pers.bil en Golf) och då var det inkl. dammsugning!

Nu tvättar vi själva vår egen HB manuellt inkl alla mattor, under tak med varmvatten, sköljning, avfettning, skumtvätt, fälgtvätt (blir 100% rent!) och turbo avspolning (9:-/min) för ca 180:- med kvitto. Ja, ni har rätt, rena rama slavarbete!

F

F.d. 52943

Guest

LF löste in den till ett pris som vi accepterade.
Vi har ännu inte bestämt oss för om vi ska skaffa ny husbil, eller försöka överleva utan.
Den som lever får se..

Senast redigerad av en moderator:

B.Carlssons

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
14347
Medlemskap
2025

Vi betalade 130:- (förra pers.bil en Golf) och då var det inkl. dammsugning!

Nu tvättar vi själva vår egen HB manuellt inkl alla mattor, under tak med varmvatten, sköljning, avfettning, skumtvätt, fälgtvätt (blir 100% rent!) och turbo avspolning (9:-/min) för ca 180:- med kvitto. Ja, ni har rätt, rena rama slavarbete!

Göteborgare som undrar. Var tvättar ni då??

ThePirate

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
13374
Medlemskap
2024

Har just låtit tvätta personbilen på en tvättanläggning för ett uppseendeväckande lågt pris. Manuell tvätt med avfettning, scamponering, fälgtvätt, tvätt av trösklar och runt dörrar, avspolning av gummimattor och manuell torkning runt om. Två personer var fullt sysselsatta under 25 min.
För detta debiterades jag 99kr och fick kvitto.
Förvisso trevligt att slippa tvätta själv i vinterkylan, men detta måste väl gränsa till slavarbete. Även om det skulle handla om höga lönebidrag från arbetsförmedlingen för långtidsarbetslösa låter detta nästan lite för bra - eller är det bara jag som inte hänger med längre i den "nya" ekonomin - eller har vi råkat ut för en altruistisk näringsidkare som valt att skänka bort sin förmögenhet till tvättsugna bilägare?

Något är galet(till din förmån) :twitcy: Lite mycket runt räknad så torde bara nettokostnaden på lön för AG med 2 man(med lön på 22000) á 25 min, utan tillägg för medlen bli ca 170 sek :confused:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Göteborgare som undrar. Var tvättar ni då??

Ganska ny biltvättinrättning i V. Frölunda, Västerledens rondell mot Tynnered (Tynneredsmotet). Jag klickade på kartan och fick koordinater: 57.653360, 11.904780. Du betalar för det du använder och det finns mycket att välja på. Fälgtvättmedel fungerar utmärkt vilket ofta kan vara ett problem på andra ställen. Testa gärna!

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Jag tror att den gamla biltvätten ska rivas, den i anslutning till macken, inte den nya. Det skulle vara förfärligt när vi nu äntligen är nöjda till 100%.

B.Carlssons

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
14347
Medlemskap
2025

Det skall byggas hus på stora parkeringen på andra sidan gatan, så tvätten blir parkeringshus. Det har jag hört från de som bor i stjärnhusen jämte, de blir av med sina parkeringar där.

Toppen