F
F.d. 52943
Guest
Har just låtit tvätta personbilen på en tvättanläggning för ett uppseendeväckande lågt pris. Manuell tvätt med avfettning, scamponering, fälgtvätt, tvätt av trösklar och runt dörrar, avspolning av gummimattor och manuell torkning runt om. Två personer var fullt sysselsatta under 25 min.
För detta debiterades jag 99kr och fick kvitto.
Förvisso trevligt att slippa tvätta själv i vinterkylan, men detta måste väl gränsa till slavarbete. Även om det skulle handla om höga lönebidrag från arbetsförmedlingen för långtidsarbetslösa låter detta nästan lite för bra - eller är det bara jag som inte hänger med längre i den "nya" ekonomin - eller har vi råkat ut för en altruistisk näringsidkare som valt att skänka bort sin förmögenhet till tvättsugna bilägare?
För detta debiterades jag 99kr och fick kvitto.
Förvisso trevligt att slippa tvätta själv i vinterkylan, men detta måste väl gränsa till slavarbete. Även om det skulle handla om höga lönebidrag från arbetsförmedlingen för långtidsarbetslösa låter detta nästan lite för bra - eller är det bara jag som inte hänger med längre i den "nya" ekonomin - eller har vi råkat ut för en altruistisk näringsidkare som valt att skänka bort sin förmögenhet till tvättsugna bilägare?
Senast redigerad av en moderator: