• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bilhållare till 10,1"platta

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Hej vänner
Var tvungen att köpa ny surfplatta och då blev det lite större modell.Från 8" till 10,1" och då passar inte den gamla bilhållare ..så fråga är om erfarenheter med bilhållare och vilken är bra ??Bilen är Bürstner A570 88' årsmodell
Får tacka för framtida svaren Zlatko
 

classe273

HBK Medlem
Inlägg
285
Kommun
Trosa
HBK-Nr
10575
Medlemskap
2024
Jag har en ExoGear med sugpropp mot luckan på instrumentbrädan. Funkar bra för mig. Ställbar för olika storlekar på plattor.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Köpte denna från Biltema i våras och den fungerade över förväntan. Sitter stadigt, är stabil och går att ställa in åt alla möjliga håll. Vet inte hur bredd din platta är men värd att kollas upp. Jag satte den med sugproppen på instrumentbrädan.
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Köpte denna från Biltema i våras och den fungerade över förväntan. Sitter stadigt, är stabil och går att ställa in åt alla möjliga håll. Vet inte hur bredd din platta är men värd att kollas upp. Jag satte den med sugproppen på instrumentbrädan.
Tack Roger67 för tipset ,den kommer att passa
 

-geva-

HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2024
Köpte denna från Biltema i våras och den fungerade över förväntan. Sitter stadigt, är stabil och går att ställa in åt alla möjliga håll. Vet inte hur bredd din platta är men värd att kollas upp. Jag satte den med sugproppen på instrumentbrädan.
Du har inte bild på den när den är monterad?
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Tog ett par bilder idag dock utan padda...

.20201026_124620.jpg20201026_124550.jpg

Sitter stadigt och går att dra ut och vinkla åt olika håll om man vill det. För att slippa skakningar har jag monterat den så att armen vilar fullt på kupolen i normalläget. Tänkte först offra dokumenthållaren och skruva fast fästet men sugkoppen har räckt bra hela säsongen.
Snabbfäste för paddan också så man behöver inte justera gapet varje gång man tar bort den.

Betyg: 5 paddor av 5
 

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Tog ett par bilder idag dock utan padda...

.Visa bilaga 201553Visa bilaga 201555

Sitter stadigt och går att dra ut och vinkla åt olika håll om man vill det. För att slippa skakningar har jag monterat den så att armen vilar fullt på kupolen i normalläget. Tänkte först offra dokumenthållaren och skruva fast fästet men sugkoppen har räckt bra hela säsongen.
Snabbfäste för paddan också så man behöver inte justera gapet varje gång man tar bort den.

Betyg: 5 paddor av 5
Den behöver inte vila mot underlaget
Stabil även om den är ”uppfälld”
 
Toppen