• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bilders spår o data

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
En kamrat behöver hjälp. Han klagade på städning och fick en bild " i tisdags var det rent".

I bakhuvudet på mig , finns det inte datum och information på ett digitalt foto?

Är så fallet så hur får man fram det? Program App ?

Hjälp , tack på förhand!

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bilders spår o data

Exif-värden på en digital bild innehåller det mesta om tid, teknik, plats m.m.
Det finns appar som tar fram detta, sök på exif.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Det hela beror på kameran skulle jag vilja säga. EXIF kan du läsa utan appar eller annat. Det är bara att högerklicka på bildfilen och välja Egenskaper så hittar du det mesta om tid, datum, kamera, objektiv etc.

Problemet är dock att det är lätt att fejka om man är förutseende. Ändra tid och/eller datum i kameran och du har plötsligt ett helt annat "bevis".

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Den aktuella bilden hade mycket lite information. Jag testade andra gamla bilder från mig själv och det var massor med information.

Tack

4

4 JO

Guest

Finns ju dessutom även program för att ändra alla data om bilden.

Toppen