• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bilbyte

F

F.d. 3581

Guest
Idag blir det besök hos Josefssons i Landvetter, för byte till en sprillans ny Vision -08, och återlämnande av den "gamla" nollsexan.

Hoppas bara inte att 2.5 litersmotorn är slöare än den pigga 3.0 som sitter i den gamla.
Planerar att väga bilen nu när den är tom. Skall bli intressant, vad vågen säger och om den är dieselsnålare än den gamla.

DS

återkommer med lite utvärderingar, vikter, förbrukning, mm efter några veckors körning

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 17112

Guest
Sv: Bilbyte

Hej Hundvakten.
Jag har en Vision -08 med automatlåda stora motorn ( 2,5 ).
Den är kvick som attan, min Volvo V70 får problem med att hänga med vid accelerationerna.
Jämfört med min förra husbil som var en Fiat så upplever jag mer det som en personbilskänsla och att tyngden 3,5 ton inte märks.

På den motorn behövs ingen KCR box.
100 / 110 km/t så har jag ett varv på 2000. Vridmomentet ska ligga i topp på det varvet.

Lycka till med nya bilen / Bengt 1250.

F

F.d. 3581

Guest
Sv: Bilbyte

Tack, Bengt

Kul att du är nöjd med draget. För jag är lite bortskämd med nuvarande 3.0 litern.
Men tydligen så är den motorn utgången och Vision levereras endast med 2.5 litern.

Det ska bli skojigt att få jämföra med den gamla. Innan Vision så ägde vi två Fiat Maxi med 2.8 dieseln och Vision är betydligt piggare än de förra bilarna. Båda var desutom lättare än denna.

Med 3.0 motorn på 2000 varv så gör den 94 km/tim enligt GPS:en

Mvh
Dag

Senast redigerad av en moderator:
Toppen