• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bil Temas Backlampa med summer???

Pooldigger

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
17367
Medlemskap
2024
Hej!
Har köpt och provat biltemas backlampa med summer
får inte ljud i den lampan lyser men inget ljud.
Trodde eventuellt att den första var i sönder och fick
en ny samma resultat.
Bilen en Fiat Ducato 2008.
:confused::confused:

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025
Sv: Bil Temas Backlampa med summer???

Var lite sugen själv att köpa den. Men vi är ofta sena och jag vill kunna stänga ev. summer ifall jag ska backa in bland nattade HB en sen natt. Däremot måste det väl vara fel om den lyser men inte summer ljuder? Det är väl bara en pluspol på lampan?

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Eller montera elutrustning gjord för canbus, finns ofta på ledljus och xenon som annars kan trilskas i det digitala elnätet, på bildelen.
Nu kanske inte biltema har just den lampan i canbus, jag menade mer generellt, många som fått konstiga elfel när t.ex fel lampor monterats.

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025

Det är INTE något CAN-bus fel. Backljuset har inget med det att göra.
Det sitter en hederlig backljuskontakt på växellådan och det är inte heller någon vakt som kontrollera förbrukningen inblandad.

Har kopplat på ett extra LED-backljus på vår bil och det fungerar utan problem.
Testa din lampa med summer direkt på en spänningskälla, kan det vara polariteten som spökar, borde vara plus på mitten.

Toppen