• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Betalning färjan Rödby - Puttgarten

Hymer

HBK Medlem
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2025
Hej!
Då jag själv aldrig kört denna väg mellan Danmark o Tyskland på egen hand (men åkt med buss ett antal gånger) har jag en undring över om man måste boka överfarten i förväg. Kommer att åka med personbil i början av juni och tillbaka inom samma vecka. Kan man köpa en biljett på direkten när man kommer fram till hamnen i Rödby eller måste den bokas i förväg. Vi har en bit att köra innan vi kommer dit, så det är lite svårt att veta exakt när vi är på plats - och vad skulle då hända om den bokade färjan redan avgått. Finns det för övrigt möjlighet att på plats köpa en tor-biljett som innehåller en tidsmässigt fri returresa - alltså med möjligheten att bara hoppa på nästa passande överfart när vi ska hem igen? Jag förstår att det säkerligen blir något billigare att boka biljetten på nätet, men denna gång struntar jag i priset.

Staffan

L-G Hellsten

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
35348
Medlemskap
2025
Hej Köp Biljett på nätet ,Dyrt att köpa i hamn.finns olika biljettalternativ på nätet väldigt enkelt att boka garanterad plats på bokade avgången annars åker man med första lediga färga,man kan också komma med tidigare färgor. Lycka till /L-G

kullen

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
3656
Medlemskap
2025
Du skriver att du ska åka i juni månad och då behöver du inte boka plats i förväg utan lös biljett vid ankomst till hamnen med ”öppen retur” för hemresan !
Precis så har vi gjort massor med gånger, vi har köpt biljetterna i Helsingborg både till färjan Helsingborg-Helsingör samt Rödby Hamn-Puttgarden. Vi har aldrig bokat någon gång, har bara varit att köra ombord på första bästa färja.

Livsnjutaren

HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2025
Lite billigare att boka på nätet och det kan man göra samma dag som man ska åka! Man bokar en ca tid sen kan man komma när som helst samma dag, det finns alltid plats i juni!

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025
Nu har vi inte åkt där dom två senaste åren. Skall vi söderöver tar vi alltid den vägen, ibland ett par gånger per säsong. Vi har aldrig någonsin bokat, inte ens under huvudsemestern. Kommer ändå med nästgående färga. Man är förundrad över hur många bilar en båt sväljer. Betalningen gör vi med Brobizzen för Öresundsbron.

kurtmo

HBK Medlem
Kommun
Borgholm
HBK-Nr
12092
Medlemskap
2025
Nu har vi inte åkt där dom två senaste åren. Skall vi söderöver tar vi alltid den vägen, ibland ett par gånger per säsong. Vi har aldrig någonsin bokat, inte ens under huvudsemestern. Kommer ändå med nästgående färga. Man är förundrad över hur många bilar en båt sväljer. Betalningen gör vi med Brobizzen för Öresundsbron.
Får man rabatt med Brobizz? Hur debiteras man då?

KarinochTommy

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2025
Man kan boka en biljett. Då är du garanterad plats på just den färjan men har möjlighet att åka inom samma dygn i mån av plats. Vi brukar alltid boka med gott mått tidsmässigt. Då kommer vi oftast för tidigt och får åka med första färjan eller möjligen vänta en. Om man har bokat tidigare än man kommer finns det ju en marginell risk att man intekommer med alls den dagen och därmed bränner biljetten inne.

Livsnjutaren

HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2025
Får man rabatt med Brobizz? Hur debiteras man då?
Det har varit så att man scannar bizzen i kassan och slipper en liten avgift men numera avböjer dom att använda bizz och rekommenderar att boka online istället. Utvecklingen går ju åt det hållet att man ska använda nätet, kassan blir dyrare! Med Scandlines app installerad så är det bara några knapptryck !

Hymer

HBK Medlem
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2025
Man kan boka en biljett. Då är du garanterad plats på just den färjan men har möjlighet att åka inom samma dygn i mån av plats. Vi brukar alltid boka med gott mått tidsmässigt. Då kommer vi oftast för tidigt och får åka med första färjan eller möjligen vänta en. Om man har bokat tidigare än man kommer finns det ju en marginell risk att man intekommer med alls den dagen och därmed bränner biljetten inne.
Bra information. Tack!

Toppen