Sv: Betala för rekonditionering??
Hej alla i forumet! Jag behöver hjälp från er alla! Vi bytte nyligen in vår husvagn till förmån för en husbil hos Forsbergs Fritidscenter i Bjuv. Min fru och jag tömde och städade ur vagnen under några veckokvällar noggrant främst med tanke på att vi haft hundar i den. Vi nyttjade bl.a textiltvätt och damsugare på alla dynor tex. Efter att affären var uppgjord ringde säljaren och sa att dom var tvungna att rekonda vagnen pga just detta faktum - pris 3.000kr??? Den kostnaden skall väl företaget stå för eller??? Tacksam för svar!
Du bör nog titta på dit köpekontrakt med Forsberg på första sidan till höger om rubriken Inbytesobjekt: "Priset på inbytesobjektet är ej bindande förrän det visats upp, besiktats och befunnits fri från fukt och andra skador".
Vi fick cirka en vecka efter att vi lämnat in vår inbytesbil till Forsbergs i Stockholm ett mail där dom accepterat vårt inbyte.
Mer finns att läsa på sid 3 punkt 5 Inbyte
På punkt 6 finns också en intressant passus och det gäller skatter, tullar och växelkurser. Vi som skrev på ett köpeavtal vid exempelvis Elmiamässan eller strax därefter kan råka ut för att bilen blir dyrare beroende på växelkursen SEK-EURO. Kursen var vid Elmiamässans tid 9,21-9,24 kr för en EURO. I fredags var den 9,34, men den har varit uppe och nosat på 9,51-9,55 strax före jul och till mitten av januari