• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Betala för skyltar,express överföring.

F

F.d. 55437

Guest
Sist jag köpte bil i Tyskland ingick skyltarna i priset,vad är vanligast?Hur är prutmånen,sist betalade jag angivet pris.Men vi fick låna en golf under tiden.Express betalning får max ta 24 timmar i år enl. nya regler i Tyskland,någon som har erfarenhet.Åker ner i påsk.:)

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Betala för skyltar,express överföring.

Hej

Priset för skyltarna är nog en förhandlingsfråga om du köper av en handlare. Vi köpte av en privatperson och betalade för skyltarna själva.

Vad gäller expressöverföring. Vi har swedbank och dom börjar köra sina överföringar kl. 09.30 (kan ha varit 10.30) varje bankdag. Vi gjorde överföringen hemma hos säljaren kl. 08.30 och han hade pengarna kl. 14.00 samma dag. Detta skiljer sig nog åt för olika banker, både svenska och tyska så det är nog svårt att säga exakt hur lång tid det tar.

Mvh Per

F

F.d. 55437

Guest
Sv: Betala för skyltar,express överföring.

Tack i efterhand,fungerade bra den här gången.Tydligen ny lag i Tyskland,pengar på säljarens konto inom 24 timmar.

Toppen