• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Beställa nya registreringspapper......

F

F.d. 2063

Guest
Behöver beställa nya registreringspapper på vår importerade Chausson Acapulco 57 då vi ej kan hitta dom gamla från Tyskland.Någon som behövt göra detta och är det över huvud taget genomförbart?

Om så är fallet så är vi oerhört tacksamma att få all information som går att uppbringa hur man går till väga.

Tack på förhand
Catharina
 
J

Jarn

Guest
Sv: Beställa nya registreringspapper......

Usch... låter som en rysare.....

Försök få tag på någon som är duktig på tyska och sedan hoppas jag du kommer ihåg det tyska registreringsnumret.
Då kan du med hjälp av denna sidan söka fram till vilket Bilregister kontor (Zulassungsstelle) fordonet senast varit registrerad i, sedan kontakta dem. Där står även hur man skall göra vid förlust av reg.bevisen.
Hoppas du följt det vanliga gången med exportskyltarna med en röd fyrkant på sidan, tror det underlättar. Då är det det reg.numret du bör gå efter i första hand.
Straßenverkehrsamt.de - besser fahren! Kfz-Zulassungsstellen,Wunschkennzeichen und vieles mehr

PS har ej själv behövt göra det, så kanske någon annan som själv gjort det har bättre förslag.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 2063

Guest
Sv: Beställa nya registreringspapper......

Tack ska du ha Roland.

Hm......jag tror att det ska vara röd fyrkant på dom,men är inte helt säker.Detta är en husbil som vi inte importerat själva,så det blir till att hålla tummarna:eek:)Dom Tyska skyltarna sitter på fortfarande,så får gå och titta vad det är för nummer och sen se om jag kan söka på detta.

Återkommer under tiden med uppdateringar om hur det går.Det kanske kan vara intressant för någon annan:eek:)

Tack igen
Catharina
 
Toppen