• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Beställa inredning från Kabe?

S

Sara & Micke

Guest
Jag läste här på forumet att man kan beställa inredning efter egna önskemål från Kabe.
Hur mycket kan man ändra på?

/Micke

F

F.d. 190

Guest
Sv: Beställa inredning från Kabe?

Tror du missförstod mig, jag menade mer att den kan ändra om en befintlig modell. De har ju eget snickeri så de kan bygga efter önskemål - men det kostar ju därefter. Som jag skrev i den tråden du läste detta, du kan t.ex. göra om en KABE TM Royal 880 LT (den med långbäddar och toa längst bak) till en varjant med E9-TDL planlösning. De får då flytta dörren till toan, byta ut sängarna och placera om och ersätta fönster. Hoppas jag inte födde allt för stora önskningar med mitt tidigare inlägg.

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Beställa inredning från Kabe?

Kabe införde flexline systemet på vagnarna för många år sedan de har en sorts modulsystem som är lätt utbytbart i samma kaross jag förmodar det går på bilarna med, det är samma inredning som på vagnarna på 750 serien på de senare modellerna 700 och liknande är jag lite mer tveksamm, dom gick ut med budskapet att om man köper en barn kammarvagn så så kann man lämna inn den och få den ombygd till en annan plan lösning om man inte behöver barn kammar vagn längre, jag vet att dom bygger vagnar aven viss serie halvfärdiga fram ändan år julika på alla lämnar utrymmet bak oinrett när sedan ordern kommer tar dom inn den o bygger den inredning som önskas.

Toppen