• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Besiktningsanmärkning på framljusen Fiat Ducato -07

Morganshusbil

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26946
Medlemskap
2026
Jag har dålig ljusbild på mina framljus. Jag har läst att man kan polera upp den matta plastytan.
Har någon gjort det och vad har ni använt för medel? Behöver man försegla ytan efter polering?
Morgan
 

LennartA

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Varberg
HBK-Nr
23095
Medlemskap
2024
Hej
Det är väl plastglas? Har gjort det på min v70 en gång, med våtslippapper först grovt 140-duk och sedan finare och finare och sist 5000 duk, men det finns satser att köpa ad/mekonomem/Biltema med allt du behöver
Lennart
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.131
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag fick mina sprutlackerad med en speciell lack.... Det är nu 3 år sedan och de är fortfarande som nya :spinny:
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Säg bara inte det till besiktning , för man får inte lacka ,el tejp mm på lyktor.

Det tycker jag låter konstigt. Det finns ju firmor som gör sådant & de flesta biltillbehörsfirmorna säljer ju färdiga satser till detta. Men visst finns det ett förbud, men då att förändra/tona strålkastarna meddelst färg eller färgad film.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.131
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Tack "Dethleffskvalite" för tipset om VAN WEZEL; har nu köpt två strålkastare till min 2008 års modell av Ducato till ett sammanlagt pris av 2 133 kr inklusive frakt.
Hälsar
Åke

Jag betalade 300.- för lackering av strålkastarna.... Visserligen var det i Marocko :twitcy: men undrar vad det skulle ha kostat i Sverige....
 
Toppen