• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Besiktning

F

F.d. 55511

Guest
Hej alla kunniga! Jag har en fråga. Om jag köper en ny HB vägande 5ton, måste den besiktigas varje år eller är det som med en Pb, efter 3år?:confused:
Hoppas att någon vet.

En ny medlem Chris9
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Besiktning

Clipper! jag får be allra ödmjukaste om ursäkt för mitt uppförande ,jag observerade inte att det var en ny medlem ,hoppas jag inte förstörde dagen för dig , Ursäkta Ursäkta .Ursäkta DET ÄR INTE UNDERLIGT ATT DET ÄR KRIG I VÄRLDEN , när man kan häkta upp sig på sådan småsaker,
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Besiktning

En gång blev jag vittne till att en parkerinsvakt som precis hade lappat en bil och blev nerskälld något fruktansvärt ,efteråt pratade jag med Pvakten o sa ,det var väldigt vad han blev arg ,svar; ja du och det var inte ens hans bil som ja lappade, kontentan av detta är,!!!!!
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Besiktning

Ja besikning varje år, bra eller dåligt?
Man kan också säga att varför inte, det kan vara så dom hittar saker som inte har sett själv.
Kan kan känna sig lite tryggare.
Mvh
Gert;)
 
F

F.d. 55511

Guest
Sv: Besiktning

Hej igen. Jag tog inte illa upp,hade redan läst transportstyrelsens sida, men var lite osäker på hur man skulle tolka den. Ibland är ju en tung Hb inte tung , bl.a vad det gäller parkering (Malmö!). :yes:

Tack för alla svar chris9
 
Toppen