Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
bilprovningen kollar inte däcken....om dom inte är extremt slitna.
Då gör inte den bilprovning du besöker sitt jobb va?
Självklart kollar dom däcken!
Jodå, dom gör sitt jobb men de har inte med att göra om du har vinter eller sommardäck på! Det är polisen som kollar det.
Bilprovningen kollar bara om mönsterdjupet är tillräckligt och att däcket inte har skador som påverkar trafiksäkerheten. Och sen en massa annat som har att göra med däckets bredd kontra hjulhusets och att fullt fjädrings- resp. styrutslag inte påverkar trafiksäkerheten...
//Lasse
Ok, trixet är ju då att OM det är tex snöstorm och jättehalt vid besiktningstillfället och du kommer dit med sommardäck så FÅR dom inte provköra bilen vilket medför att besiktningen inte går att slutföra.
Men i övrigt var det kontroll av mönsterdjup o dyl jag avsåg, ja.
jo de kollar däcken, annars skulle jag inte betala 480 spänn för en besiktning
Det är vi nog eniga om - men nu var det frågan om de underkänner fordonet ifall det sitter sommardäck på när det råder vinterväglag....
Jag vill att någon påvisar att det är sant!
//Lasse
Ring bilprovningen om du är tveksam och fråga.
//Pelle
Jag är inte tveksam! För mig har det varit klart hela tiden.
Det är LasseG:s påstående att man får underkänt vid besiktningen om man har sommardäck som jag ifrågasätter och vill att han kommer fram med fakta som styrker hans uppfattning
//Lasse.
Jag är inte tveksam! För mig har det varit klart hela tiden.
Det är LasseG:s påstående att man får underkänt vid besiktningen om man har sommardäck som jag ifrågasätter och vill att han kommer fram med fakta som styrker hans uppfattning
//Lasse.