F
F.d. 55347
Guest
Vet någon vilket pris bilprovningen tar för husbil registrerad som PB II. Enl BilP prislista på hemsidan kostar personbil 300:- och lastbil < 3500 kg 480. Har någon erfarenheten? Harry C
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Min HB är registrerad som lastbil med totalvikt 3500kg och besiktningsavgiften var 480:- i höstas.Vet någon vilket pris bilprovningen tar för husbil registrerad som PB II. Enl BilP prislista på hemsidan kostar personbil 300:- och lastbil < 3500 kg 480. Har någon erfarenheten? Harry C
Ja, där ser man! Logiken i husbilsvärlden är obegriplig. 480:- om bilen är lastbilsreggad och 300:- om det är en PBII. Det har alltså inte med mängden jobb/tid att göra utan vad som står på ett papper.Vår 5 tons Carthago (PBII) skall besiktigas i morgon, kostnad kr 300,- enligt bekräftelsen.
När du besiktar så håll för örona när de tokvarvar motorn för avgaskontrollen. En frisk motor ska hålla säger de.Ja, där ser man! Logiken i husbilsvärlden är obegriplig. 480:- om bilen är lastbilsreggad och 300:- om det är en PBII. Det har alltså inte med mängden jobb/tid att göra utan vad som står på ett papper.
Lasse
De gjorde det så sent som hösten -09. Skönt om det är borta nu då. Men hur gör de i stället?Hej, när jag registreringsbesiktigade min husbil för ett par månader sedan sa besiktningsmannen att man numer slutat med denna "tokvarvning". Det hade blivit alldeles för dyrt....
/Roy
Ska kolla det nästa besiktning. Märkte inget nu, men å andra sidan var jag inne i besiktningshallen och avgaskontrollen har de utomhus. Är man då halvdöv som jag..........När du besiktar så håll för örona när de tokvarvar motorn för avgaskontrollen. En frisk motor ska hålla säger de.
Hej, när jag registreringsbesiktigade min husbil för ett par månader sedan sa besiktningsmannen att man numer slutat med denna "tokvarvning". Det hade blivit alldeles för dyrt....
/Roy
När du besiktar så håll för örona när de tokvarvar motorn för avgaskontrollen. En frisk motor ska hålla säger de.