• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Besiktning av husbil?

P

perprott

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 157 hk
Årsmodell Chassie: 2009
Husbilsfabrikat: Hobby
Husbilsmodell: Toskana
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2009
Ämnesområde: Ospecificerat
Vet någon var man kan besiktiga en husbil inför ett köp? I Stockholm. Kolla att allt är bra. Tacksam för ett besked.

F

F.d. 52943

Guest
När vi köpte vår bil för tre år sedan hade M ett speciellt test för husbilar. I vårt fall betalade säljaren för testet, men jag tror inte det var speciellt dyrt.
Vi hade nytta av testet i förhandling med vårt dåvarande försäkringsbolag – med testet som grund tog dom bort den extra självrisken på motorskadeförsäkringen, som annars drabbade importerade bilar (nu har vi bytt till Folksam som har avtal med HBK om bättre villkor och lägre pris).
Detta var i Göteborg, men motormännen finns väl över hela landet och bör väl ha något testcenter även i Stockholm.
PS om jag minns rätt ingick inte fukttest i M´s test. Vi lånade utrustning och testade själva.

P

perprott

Guest
Vi fick tipset att kolla med Fiat i Sverige om det fanns någon kampanj för vår nya bil. Ja visst var det så. Fiat har beställt ett antal delar för gratis montage. Jag kör dit när väglaget är bättre.
Jag råder er att göra detsamma, kolla med er chassietillverkare.

erkhu

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
2087
Medlemskap
2025
perprott skrev:
Vi fick tipset att kolla med Fiat i Sverige om det fanns någon kampanj för vår nya bil. Ja visst var det så. Fiat har beställt ett antal delar för gratis montage. Jag kör dit när väglaget är bättre.
Jag råder er att göra detsamma, kolla med er chassietillverkare.

Fiat i Sverige - har du något tel.-nummer?

Toppen