• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Besök i natten!

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025
Sv: Besök i natten!

Det är synd om dom stackars grabbarna. Dom är väl ensamma och hungriga och vet att det finns gott i kylskåpet:twitcy:
Tråkigt att taggtråd river i lacken, annars.....:mad:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Det fördärvar lacken och det är så dyrt att lacka om.

Tobben

HBK Medlem
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
2034
Medlemskap
2025

Ringde Micke på JR Larm och beställde tid för montering av larm när jag läste detta
Tråkigt när sånt här händer man tror ju att man står tryggt när man står så många
på samma ställe. Hoppas att dom får tag i erövrarna innan något mer händer.

D

Deleted member 11118

Guest

Hasse

Var köpte du ditt lås HEOSafe och är det enkelt montera för jag är helt oteknisk.

Lars Jönsson

F

F.d. 55275

Guest

Hej !
Har varit tre gånger hos Bengti Örkelljunga i år !
Men sovit lungt och skönt med vårt Defa Larm !
Vår förra husbil var även den utrustad med samma larm och inga problem !
Men säker är man kanske alldrig.

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2025

Lassej!

HEOsafe lås köper du nog billigast på Startsida.
Vi har det på vår bil och det är inte svårt att montera dem. Stabila och pålitliga.
Lycka till

Bysmeden

HBK Medlem
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2025

Ja det är hemskt att de ska ske inbrott och de flesta husbilar har klena dörrkonstruktioner. Skulle vara lite sugen på att ha en trappa som kommer riktigt snabbt ut från bilen men då åker man väl dit så de smäller om de. Lite pyroteknik till trappan.... och manuell start så detta inte sker automatiskt. Ska givetvis vara larmat under karossen så man e beredd...
Fast det kanske inte finns begränsningar hur fort man får fälla ut trappan
Lite skämt men med allvarlig underton.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Här är en lösning på problemet! Allt som behövs är några sensorer på utsidan av husbilen som startar en CD-spelare med det här gänget YouTube - South Rampart Street Parade När banditerna får höra detta så springer dom all världens väg!

OBS! Detta gäller endast om banditerna inte tillhör min generation för då är det risk för att dom stannar kvar och skulle det finnas dambanditer med i gänget så kanske dom börjar stuffa lite.

Jappe

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Man stannar givetvis kvar och lyssnar till musiken tar slut:D

F

F.d. 25023

Guest

Hej!

Pga att ni har en integrerad Carthago är det inte så lätt att sätta dit en HEO-lås som är främst till delintegrerade.

Fråga efter hos BiÖ en original extra- lås eller exakt lika ABUS-lås. De kan installera den riktigt.

Vi lät Carthago installera de vid fabriken, proffsigt och bra!

Hälsn
Jyrki

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025

Tycker inte att detta ä nåt å skämta om, men de ä klart att så länge de inte drabbar en själv så kanske man kan se nåt lustigt i det som hänt Nils Åke o Birgitta.
För egen del kan vi bara beklaga det som hänt, och blir bedrövad över att man inte ens på en ställplats kan känna sig trygg, vilket vi trodde ända fram tills nu.

Sänder en kram till N-Å & Birgitta, den fysiska ska ni få när vi träffas
nästa gång.

Hejs

Claes 105 & Gun-Britt

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Vad jag menade med mitt inlägg var att det är en god idé med sensorer utanför eller t.o.m. inne i bilen (radar) som startar någonting som ska få banditen att vända om. Det kan vara en lampa fast eller blinkande som lyser starkare ju närmare bilen busen kommer. Det finns ju mängder med applikationer på detta om man använder sin fantasi!

Jappe

F

F.d. 53086

Guest

Håller med Rusken om att man skall försvåra så mycket att tjuven inte gör sig besväret!
På min bil (Fiat) har jag låtit montera ett höger dörrhandtag på vänster sida så det finns inget nyckelhål att stoppa in skruvmejseln i för tjuven.

Om detta inte räcker så har jag monterat ringöglebultar med rivet mutter i dörrplåten som jag kan fästa en kedja i med hänglås på mitten om jag står utsatt någon natt.

Bodelsdörren har också en låsning på insidan som omöjliggör intrång den vägen.
Sen finns larm på alla luckor, dörrar, huv etc samt skalskydd om jag är i bilen.

Har tyvärr inte hittat lämpliga sensorer som kan aktivera lampor/larm om någon rör sig väldigt nära bilen, men har monterat ytterbelysning med sensor och LED belysning i vart fall.

D

Deleted member 11118

Guest

Janne S, du har inga bilder så vi kan få se hur du ordnat det

brogu

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2026

Vi har inget larm,
sover hårt.

Kanske dags att tänka om???

Men det ska kännas säkert och bra innan vi kryper i säng.

/Brogu

Toppen