• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Besökt Grevens ställplats i Tyskland.

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Sv: Besökt Grevens ställplats i Tyskland.

Vi håller verkligen med dig - Greven är en av våra absoluta favoritställplatser och där har vi övernattat åtskilliga gånger och om en månad besöker vi den igen.

Om du har cyklel med dig när du kommer dit nästa gång, så ta dig tid och cykla de 10 km utefter Dortmund-Ems kanalen ända in till centrum av staden Münster - en mycket härlig tur och Münster är en mysig stad med gott om gågator !

F

F.d. 53498

Guest

Var på Greven för några veckor sedan. Det var tredje gången. Denna gång regnade det oc gräsmattorna blev fulla av vatten. Det är nog problem med dräneringen.
I munster skall man besöka hembygdsmuseet. Ett väldigt fint museum som visar Munster genom århundraden. Man visar särskilt hur det var under 2 världskriget. Munster blev bombat och mer än 75% av staden förstördes. I detta inferno levde och överlevde människor. Hur man hade det visas på museet.

F

F.d. 25023

Guest

Vi var där också. En gång. Inte mer.

Stort gräsplan långt ifrån allt. Långt till trevlig kvällspromenad i stan. Vattensjuk, hälften av platserna, speciellt de vid kanalen, spärrade p.g.a. djupa spår. Duschar och toaletter behöver vi inte.

Testa Wassermuhle längs 1:an tio mil ner från Hamburg nära Weyhe. En gång röstat som bästa ställplats i Tyskland. Kostnad 0:-.

Jyrki

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Hittar inte Wassermühle! Det låter intressant! Kan du precisera positionen lite?

Jappe

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Vi var där i nyligen, då torrt och fint.
stannade 1 natt, ja det räcker på denna plats.
Skoogis

F

F.d. 25023

Guest

image.jpg

Hittade den via ProMobil life +. Hoppas bilden blir rättvänd...
Fast i maj senast var vi säkert 15 husbilar där. Det står max 5 på sidan.

Jyrki

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024

Det stämmer Jyrki, men faktum kvarstår - detta är en av Tysklands 30 bästa ställplatser enligt den tyska husbilstidningen Promobils läsare under ett flertal år och det finns väl knappast någon ställplats i Sverige som kan mäta sig med denna...!

Regnar det så regnar det och då blir det lika jäkligt oavsett var man står - vi har nog övernattat här ett 40-tal gånger och en enda gång har vi haft regn !

Att platsen ligger mitt ute i ingenstans är en helt annan femma och den lämpar sig bäst för en eller ett par övernattningar !

F

F.d. 29925

Guest

Har varit på platsen många gånger, men vid ett tillfälle blev det endast en "genomfart" på grund av vattenmassorna och rädsla för fastkörning. Men detsamma hände mig på ställplatsen i Travemünde då det var för mycket vatten på platsen, men där kunde man stå på grusplanen innan ställplatsen.

På Greven finns faktiskt en hel del promenadvägar bara man tar sig över bron och följer stranden.

D

Deleted member 11118

Guest

Topplatz är namnet på ett privat företag. Har inget med klassifiering att göra...

Jyrki

Helt rätt, man får betala en slant för att få vara med i denna bok eller på hemsidan. Vi har besökt under åren ganska många av dessa, alla har varit väldigt bra, betalar gärna priset. Finns mycket folk på dessa så priset är nog inte avgörande. Min favorit är Holzminden. Den har allt vad hustrun och jag gillar i närheten, affär, byn, bad. Faktiskt ganska billig. Greven tar jag nästa år troligen.

MaBi

HBK Valberedning
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025

Greven är en av våra favoritställplatser, verkligen värt ett besök!
Mats och Birgittha

Carina & Hans

HBK Medlem
Kommun
Falun
HBK-Nr
8781
Medlemskap
2025

Vi gillade Grevens ställplats trevlig restaurang bredvid med god mat och trevliga människor.

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024

Om du inte besökt ställplatserna i MINHEIM resp. i GREVEN och vill veta mer om dessa platser i form av text och bilder, så är du välkommen att besöka vår hemsida:

Bosses och Gerds husbilsresor

Skrolla med hjälp av listen till höger allra längst ned och tryck därefter på "april" under årtalet 2014.

"På köpet" kan du även där läsa om en av Tysklands allra bästa campingplatser (och den enda campingen vi står på i just Tyskland):
Röders Park i SOLTAU
Röders' Park - Premium Camping - Lüneburger Heide - Camping in Soltau
cirka 70 km söder om Hamburg nära Autobahn A7 !!!

Toppen